Bojenje kose

Drugi aspekt dotjerivanja odnosi se na bojenje sijede kose ili brade.

Već je rečeno da Jevreji i kršćani izbjegavaju bojenje kose smatrajući da je dotjerivanje i ukrašavanje u suprotnosti sa pobožnošću i vjerovanjem, u če­mu su ih podržavali rabini, svećenici i asketi, koji pregone u vjeri. Božiji Poslanik – alejhi's-selam – zabranio je muslimanima da oponašaju nemuslimanske narode, da slijede njihove običaje i sl., kako bi oni, muslimani, mogli razvijati svoju osobenost i neovisne karakteristike u izgledu i ponašanju.

El-Buhari prenosi od Ebu Hurejrea da je Resulullah – alejhi's-selam – rekao: „Jevreji i kršćani ne boje kosu, a vi se razlikujte od njih“ (El-Buhari, Odijevanje, poglavlje Bojenje kose).

Međutim, ovo nije zapovijed već samo preporuka, kao što se da vidjeti i iz postupka ashaba poput Ebu Bekra i Omera, koji su običavali bojiti kosu, dok drugi, kao npr. hazreti Alija, Ubej ibni Ka'b i Enes, to nisu činili.

Ostaje pitanje koju vrstu boje treba koristiti, crnu ili to mogu biti i druge boje. Ili izbjegavati crnu boju? Ako je čovjek u poznim godinama, sijede kose i brade, ne priliči mu baš da koristi crnu boju. Na dan oslobođenja Mekke Ebu Bekr je doveo svoga ostarjela i slijepog oca Ebu Qahafu, noseći ga sve dok ga nije posadio ispred Božijeg Poslanika – alejhi's-selam. Ugledavši Ebu Qahafinu bijelu kosu, Resulullah – alejhi's-selam – reče: „Promijenite mu ovo (tj. boju kose), ali izbjegavajte crninu“ (Fethu­'l-bari – objašnjenje spomenutoga hadisa, poglavlje Bojenje kose).

Međutim, ukoliko čovjek nije tako star i iznemogao kakav je tada bio Ebu Qahafe, ne smeta ako se koristi crna boja. U povodu ovoga Ez-Zuhri je kazao: „Mi smo kosu bojili u crno dok je lice bilo mlado, ali smo je prestali koristiti kada je lice postalo izborano a zubi istruhli“ (Ibni Ebu Asim u knjizi Bojenje kose).

Neki od prvih muslimana, selefa, uključujući i neke od Poslanikovih – alejhi's-selam – ashaba poput Sa'da ibni Ebi Weqqasa, Uqbea ibni 'Amra, El-Hassana, El-Husejna, Džerira i drugih, uživali su olakšicu u upotrebi crne boje. No, neki alimi, opet, nisu mišljenja da je upotreba crne boje do­puštena osim u ratu kada bi neprijatelj mogao biti impresioniran činjenicom da su svi muslimanski vojnici mladići.

Ebu Dherr prenosi hadis:“Najljepše čime ćete ukloniti sijedu kosu je hinna' i ketem“ (Fethu­'l-bari).

Hinna' je biljka ružičastorumene boje koja se upotrebljava za knu, a ketem je biljka koja uspijeva u Jemenu, producira crnu boju s nijansama crvenila.

Prenosi se da je Enes rekao: – Ebu Bekr se knio hinna'om i ketemom, a Omer samo hinna'om.

Izvor:
Poglavlje iz knjige „HALAL I HARAM U ISLAMU”, dr. Jusuf El-Karadavi, Izdavač: Ljiljan, Sarajevo, 1997. god.

Viđeno: 2

59

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close