Čovječe, znaj da te vojske mrtvih čekaju u mezarju

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prenosi se da je Rebia’ ibn Husejm upitao svoje prijatelje: ‘Znate li šta je bolest, šta je lijek, a šta je ozdravljenje?” ”Ne”, odgovorili su. Rebia’ im je rekao: ”Bolest su grijesi, lijek je istigfar (traženje oprosta od Allaha), a ozdravljenje je pokajanje nakon kojeg se na vraća na grijeh.”[1]

Haris ibn Idris tražio je od Davuda et-Taija da ga posavjetuje, pa mu je Davud rekao: ”Znaj da te vojske mrtvih čekaju u mezarju.”[2]

Šumejt ibn Adžlan, rekao je: ”Allah dž.š. je vjerniku dao snagu u njegovom srcu, a ne u ostalim dijelovima tijela. Zar niste vidjeli kako stari i iznemogli musliman posti u najvrućim danima i klanja noćni namaz, dok mnogi mladići to nisu u stanju.”[3]

Mudri Lukman rekao je svome sinu: ”Sinčiću, ne prepuštaj se dunjaluku toliko da ti to šteti Ahiretu, a i ne ostavljaj ga na način da budeš drugima na teretu.”[4]

Prenosi se da je Ebu Sulejman el-Darani, rekao: ”Da je cijeli dunjaluk sadržan u jednom zalogaju, pa da onda dođe brat musliman, ja bih bio sretan da mu stavim taj zalogaj u usta.”[5]

Rekao je također: ”Ko čini dobro u toku dana, Allah će mu omogućiti da čini dobro i u toku noći, a ko čini dobro u toku noći, Allah će mu omogućiti da čini dobro i danju. Ko je iskren u ostavljanju strasti, Allah će mu strast odstraniti iz srca, jer Allah je plemenitiji od toga da kazni vjerničko srce strašću koju je ostavio u ime Allaha.”[6]

”Kada se sjetim grijeha, tada ne želim smrt i kažem sebi: volio bih da ostanem, možda ću se pokajati.”[7]

 

”Ko umanji vrijednost svoga brata muslimana u svojim očima, olakšo je sebi put do skrnavljenja njegove časti.”[8]

Ahmed ibn Ebul-Hivari prenosi: ”Rekao sam jedanput Ebu Sulejmanu el-Daraniju: ”Jučer sam klanjao namaz u kojem sam osjetio slast.” Upitao me je: ”A šta je to u čemu si posebno osjetio slast u toku namaza?” Rekao sam: ”Saznanje da me niko od ljudi ne vidi.” Rekao mi je: ”Moj Ahmede, zaista si ti slabić dok su ti u tom iznimnom trenutku naumpala stvorenja..”[9]

Ebu Sulejman el-Darani, rekao je: ”Lopov ne ulazi u razrušenu kuću, koja pritom nema ni ograde ni zidina i u koju može ući kuda hoće i kada hoće. On ulazi u dobro utvrđene, lijepe i bogate kuće. Tako isto i Iblis ne dolazi osim vjernicima čistih, izgrađenih i postojanih srca, da ih sruši i svrgne sa položaja i stepena do kojih su stigli kroz svoj ibadet i pokornost Allahu.”[10]

”Dobročinitelji se prepoznaju po skrivanju svojih iskušenja i po čuvanju časti drugih ljudi.”[11]

 

[1] Sifetu safve, III/40.

[2] Ibid., str. 97.

[3] Ibid., str. 240.

[4] Hiljetul-evlija, IX/257.

[5] Sifetu safve, IV/441.

[6] Ibid.

[7] Ibid., IV/445.

[8] Tabekatul-kubra, I/68.

[9] Ibid.

[10] El-bidaje ven-nihaje, I/291.

[11] Tabekatul-evlija, str. 390.

saff.ba

Viđeno: 0

21

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close