ČUVA SRCE, SMANJUJE HOLESTEROL, SNIŽAVA ŠEĆER U KRVI: EVO ZBOG ČEGA OVU DREVNU NAMIRNICU NAZIVAJU JEDNOM OD NAJZDRAVIJIH NA SVIJETU

Nije riječ samo o ukusnoj, nego i zdravoj namirnici, posebno pogodnoj za dijabetičare. 

Grah garbanzo, ili slanutak, potječe iz Perzije, a koristi se već više od 7.000 godina. Slanutak je bio omiljeno jelo Egipćana, Grka i Rimljana. Najpoznatija jela od slanutka su hummus (namaz od slanutka) i falafel (pržene kuglice od slanutka). 

Osim toga, slanutak je vrlo zdrava namirnica, posebno pogodna za dijabetičare: 

Bogat izvor nutrijenata

– sadrži molibden (mineral u tragovima), dijetalna vlakna, folnu kiselinu i mangan, bogat mineralima poput željeza, magnezija, bakra i cinka 

–  ima nizak glikemični indeks Istraživanja glikemičnog indeksa namirnica su pokazala, da slanutak ima nizak glikemični indeks (28-32). 

Bogat proteinima 

Slanutak je važan izvor makro nutrijenata, sadrži puno proteina. Kuhani slanutak sa povrćem i cjelovitim žitaricama poput riže je odličan visoko-proteinski nemasni obrok. 

Smanjuje holesterol

Dijetalna vlakna, koja sadrži slanutak pomažu u snižavanju holesterola u krvi na takav način, da se vežu uz žučne kiseline u tankom crijevu i sprječavaju njihovu reapsorpciju. 

Pogodan za dijabetičare 

Slanutak sprječava nagli porast šećera u krvi nakon jela i zbog toga je idealna namirnica za dijabetičare. 

Naučna istraživanja potvrđuju da redovno konzumiranje slanutka može spriječiti dijabetes. 

Sprječava bolesti srca 

Redovno konzumiranje slanutka može smanjiti rizik od koronarne bolesti srca. 

Istraživanja koja su trajala 25 godina i u kojima je učestvovalo više od 16.000 ljudi širom svijeta pokazala su da kod ljudi, koji su redovno konzumirali mahunarke, rizik od srčane bolesti je bio smanjen za 80%. 

Stoga, ne oklijevajte, uključite slanutak u ishranu-odmah! 

(Hayat / Foto: Arhiv, Pixabay)

Komentari

komentara