ČUVAJTE SE SUMNJIČENJA

Nedopustivo je da se u srce vjernika nastani loše i negativno mišljenje prema drugima, a pogotovo prema drugim vjernicima. Ta pojava se neće desiti iskrenim, pravim vjernicima, niti će njihova prsa postati utočište šejtanovih vesvesa. Nepojmljivo je da vjernikova duša gleda u tuđe mahane i nesavršenosti, pa da onda na osnovu toga zasnuje loše mišljenje. Naprotiv, vjernikova prsa su otvorena, te šire pozitivnu atmosferu prema svima onima koji se nađu u njegovoj blizini, a i dalje. 

 

Slijedeći ajet svjedoči da sumnjičavost može biti jedan od najvećih fitni i iskušenja: „O vjernici, klonite se mnogih sumnjičenja, nekā sumnjičenja su, zaista, grijeh!“ (Al Hudžurat- 12)
Pogledajmo još, šta je časni Poslanik Muhammed s.a.w.s., kazao o sumnjičenju: "Strogo se čuvajte sumnjičenja, jer je sumnjičenje najlažniji govor." (Buharija i Muslim)


Allah Uzvišeni spominje i narode čija je propasti bila između ostalog zbog toga što su bili sumnjičavi i vodili se predpostavkama: „oni se povode samo za pretpostavkama i onim za čim duše žude, a već im dolazi od Gospodara njihova prava uputa“ (Al Nedžm, 24). Sumnjičenje u sebi nosi sjeme laži, a to na razum ostavlja traga baš kao alkohol na um pijanog čovjeka. Zbog toga ga je i Poslanik a.s. prezirao. Koliko je svojstvo laži bilo mrsko Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., najbolje ilustrira hadis koji prenosi Aiša, r.a., a u kojem se kaže: „Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., nijedno svojstvo nije bilo mrže od laži! Kada bi neko u njegovom prisustvu slagao, Poslanik bi prema njemu osjećao neku vrstu nelagode, sve dok ne bi saznao da se taj čovjek, zbog te laži, pokajao!“ (Ahmed)


Laž je veliko zlo koje izvrće istine, iskrivljuje činjenice, kvari veze i otvara vrata svakog zla, a jedan od razloga njegove pojave jeste sumnjičenje.

Imam Gazali je kazao: „Pazite se sumnjičenja i lošeg mišljenja o drugima, jer to dovodi do toga da u svakome vidimo samo zlo. Kada god vidite čovjeka da sumnjiči druge, tražeći mu mahane, znaj da je njegova unutrašnjost pokvarena i da u trenutku sumnjičenja, njegova pokvarenost izlazi na vidjelo. On vidi druge onakve kakav je u stvari on sam. Vjernik traži opravdanja, a munafik tuđe nedostatke.


Zbog toga vjernik treba da uradi sve kako bi otklonio sve moguće sumnje koje će dovesti do optužbi. Baš kao što je i Poslanik s.a.w.s., uradio kada je iz mesdžida, gdje je bio u itikafu, pošao da otprati svoju suprugu Safiju prema njenoj kući. Bila je noć i upravo u tom momentu su u blizini prolazila dvojica ensarija koji požuriše. Poslanik s.a.w.s., vidjevši ih povika: "Sačekajte! Ovo je moja žena Safija." Ashabi su se našli uvrijeđenim i rekli: "Subhanallah, Allahov Poslaniče!" a on im je odgovorio: "Šejtan zaista kruži kroz ljudsko tijelo kao što krv kruži venama." (Buhari i Muslim)


Zamislite društvo u kojem je ljubav i poštivanje izblijedilo! Gdje ljudi nemaju povjerenja u jedni druge, čak šta više sumnjaju u iskrenost i poštenje. Zamislite narod koji je sklon stalnom optuživanju po pitanju najintimnijih stvari ili sebi daje za pravo da slobodno i bez ikakvih zapreka tumači misli svojih sagovornika. Allah u Kur`anu jasno daje do znanja da samo on zna šta je u ljudskim srcima: „Gospodar tvoj dobro zna ono što grudi njihove taje i ono što oni na javu iznose.“ (An Naml; 74)


Nema nikakvog dobra u društvu u kojem je zastupljena laž i u kojem je prisutno sumnjičenje i optuživanje. Takav narod ide u propast, jer praktikuju ono što je islam zabranio i kazao da je to jedna od najgorih bolesti u društvu. Čuvajmo se lošeg mišljenja o drugima i istraživanja tuđih mahana! Budimo oni koji će tražiti bratu opravdanje! Današnji muslimani moraju da kroz izgradnju jakog imana grade i samokritičnost u sebi koja će reagovati na svako loše djelo. Taj unutrašnji regulator mora biti jako osjetljiv na sve greške u koje čovjek svakodnevno upada, te da reaguje blagovremeno.


Loše mišljenje o drugima, ili sumnjičenje je ispit za svakog pojedinca. Znaj da je u trenutku tvoga sumnjičenja, u dubini tebe nadvladalo zlo nad dobrim. Ta borba između dobra i zla je često prisutna, i u tebi i oko tebe. Unutrašnja borba je jako važna, jer je niko ne vidi osim Onoga koji poznaje sve. Ostaviš li sumnjičenje, uradio si dva dobra. Prvo je to što si sebi podigao stepene, i upisan si od onih koji je ostavio ružnu naviku samo zbog toga što znaš da te Allah vidi. Druga je ta što si doprinio svojoj zajednici, tako što si postao jedinka koja uvijek i u svakom trenutku traži opravdanje u postupcima drugih ljudi. 

 

 

Prevod i obrada: Akos.bA

Izvor: Islamiyyat.com