DA LI DA POSTAVIMO NIŠAN NA MAJČIN MEZAR

Selam alejkum!

Radi se o mojoj mami (Allah joj se smilovao) koja je umrla prije četiri godine. Tad kad je ukopana stavljen je neki zeleni drveni nišan koji je istruhnuo. Moje sestre i braća su htjeli stavljati novi nišan za bajram ali ja sam rekla da sačekaju na mene i sad sam im predložila da stavimo samo jedan kamen (kamenu nisku ploču s imenom) tek toliko da se obilježi gdje je njen kabur. Međutim moja braća i sestre neće ni da čuju za tako nešto malo nego oni hoće veliki nišan s objašnjenjem da taj mali nišan se ne bi ni vidio i da bi to bila sramota. A ja sam čitala da veliki nišani uznemiravaju mrtvog i mislim da to mama nije zaslužila. Da li da prepustim njima na volju da rade što hoće i ostanem s njima u dobrim odnosima ili da ja pustim onako kako vjera nalaže? Šta mi vi preporučujete ? Napominjem da moja porodica praktikuje islam na bosanski način s dosta bid’ata a da toga nisu ni svjesni. we selamu alejkum

ODGOVOR:Ve alejkumus-Selam!Što se tiče stavljanja nišana to nema svoje osnove u šerijatu. Imam Ibnl-Hadž u djelu El-medhal, 3/272 strogo upozorava od ovog postupka. Međutim, pisanje po kaburu je jos pogrdnije. Džabir, r.a., kaže: “Zabranio je Poslanik, s.a.v.s., da se piše po kaburu i da se gradi na njemu.” Tirmizi, 4-107-1052, koji ga smatra vjerodostojnim. Ispravnim ga je, također, ocijenio šejh Albani u Sahihus-sunen, 1-537. Nakon što je spomenuo ovaj hadis imam Ševkani kaže: “Spoljašnje značenje hadisa ukazuje da je haram pisati po kaburu svjedno radilo se o imenu ili drugom”. Vidjeti: Nejlul-evtar, 4-104.
Šejh Ibn-Baz je pitan da li je dozvoljeno pisati Kur’anske ajete i ime mejita na željeznoj ploči, pa je odgovorio: “Nije dozvoljeno pisati Kur’anske ajete niti ime mejita, niti bilo šta drugo, ne po željeznoj niti bilo kakvoj drugoj ploči”, zatim je spomenuo prethodni hadis koga prenosi Džabir. Vidjeti: Fetava islamijje, 1-313.
U Medinskom mezarju Bekia su ukopani brojni ashabi, na stotine ili hiljade njih, međutim, nigdje u knjigama istorije nije preneseno da je neko od ljudi pisao po njihovim kaburovima, niti su to oni činili, kako tvrdi imam Zehebi u Et-telhisu, 2-525.
Dozvoljeno je obilježiti mezar sa kamenom kako je učinio Poslanik, s.a.v.s., sa mezarom Osmana b. Mazuna. Hadis o tome bilježe Ebu-Davud i Ibn-Madže. Dobrim ga smatra hafiz Askalani a vjerodostojnim šejh Albani. Vidjeti: Et-telhisul-habir, 2-696 i Sahihus-sunen, 2-34.
Dakle, nije ispravno stavljati nišan niti pisati po njemu i poželjno to spriječi u protivnom ne treba učestvovati u činjenju djela koje je Poslanik, s.a.v.s., zabranio. Bolje je taj imetak koji se uloži za pravljenje nišana podjeliti na ime mejita tako će svi imati korist, u protivnom od nišana nema niko koristi, već može imati samo štetu, a Allah najbolje zna.
Es-Selamu alejkum!

Odgovorio dr. Safet Kuduzović Portal Svjetlo Dunjaluka

Leave a comment

Viđeno: 0

142

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close