Da li je Hidzab samo pokrivanje kose?

Ovo je samo podsjetnik mojim dragim sestrama, koje je Allah uputio da nose maramu, ali jos uvijek nose usku odjecu.

 

Draga moja sestro, hvala Allahu koji te je uputio i ukazao ti svoju milost, molim Allaha da te ucvrstii i da te stavi pod Svoje okrilje. Zelim samo da te podsjetim, draga sestro, da se potpuno pokrivanje ne može postici noseci usku i prozirnu odjecu.

 

U jednom hadisu Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, kaze: "Dvije vrste džehenemlija ne želim nikako sresti: ljude sa volovskim bicevima, koji batinaju svoje podanike i žene koje su, premda obucene, ipak obnažene, koje su zavodnice i koje bivaju zavedene; takve nece uci u Džennet, takve nece osjetiti njegov miris! (Muslim)"

Pod obucenim, ali nagim (polunagim) ženama misli se na one žene koje se zaodijevaju odjecom koja ne ispunjava ulogu pokrivanja, pa se zbog tankoce i providnosti takve odjece oslikava ono sto se nalazi ispod nje.

Nije dozvoljeno otkriti vrat i grudi! 

Mahrama mora pokriti cijelu glavu, ukljucujuci uši, svu kosu, vrat i grudi. To je jasno receno u Allahovim rijecima: "A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi ista osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima…" (An-Nur 24:31)

"O Vjerovjesnice, reci ženama svojim i kcerima svojim i ženama vjernika, neka spuste haljine svoje niza se. Tako ce se najlakše prepoznati, pa nece napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je." (Al-Ahzab 33:59)

Od Ibn Omera, radijallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem je rekao: "Iman i stid su uvijek jedno pored drugog; pa ako jedno nestane, nestace i drugo." (El-Hakim)

Mlada djevojka je ušla kod Aiše, radiallahu anha, sa tankim i prozirnim velom, pa joj je Aiša, radiallahu anha, rekla: "Ne vjeruje u suru En-Nur žena koja se tako oblaci."

Kad su kod nje usle žene iz plemena Benu-Tenim u providnoj odjeci, tada im je ona rekla: "Ako ste stvarno vjernice, onda ovo nije odjeca žena koje vjeruju". (El-Kurtubi, 1387.4 14/244)

Ovi hadisi itekako oslikavaju i naše vrijeme, u kome žene oblace razne modele, prozirne, tijesne i strukirane odjece, tako da više isticu nego što pokrivaju. Od Aiše, radiallahu anha, prenosi se da je Esma kcerka Ebu Bekrova ušla kod Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, u prozirnoj odjeci. Poslanik je okrenuo lice u stranu i rekao: "Esma, kad žena spolno sazri, nije dozvoljeno da joj se vidi ista osim ovoga i ovoga" (pokazao je na lice i šake). Ebu Davud, "Sunen", poglavlje El-Libas": 4/357-358, 4.104

Zbog mnogobrojnih hadisa koji govore o zabrani nošenja takve odjece, islamski ucenjaci tvrde da Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, nije prozirne hidžabe smatrao pokrivanjem. Zbog toga je Esmi naredio da obuce haljinu koja ce dobro pokriti njeno tijelo. Važan je nijet/razlog zašto nosimo doticnu odjecu kad izlazimo vani. Ovo ne znaci da cemo izaci na ulicu neuredne i neispeglane odjece. Žena treba biti ponosna na svoj hidžab, ali isto tako voditi racuna da se posebno i pretjerano ne naglašava, da glavna briga jeste ocuvanje morala i zaštita njenog dostojanstva. 

 

 

Viđeno: 10

33

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close