Da li je spol embriona u utrobi majke gajb koje ne može znati niko osim Allaha?

Uzvišeni je Allah kazao: “Samo Allah zna kad će Smak svijeta nastupiti, samo On spušta kišu i samo On zna šta je u maternicama, a čovjek ne zna šta će sutra zaraditi i ne zna čovjek u kojoj će zemlji umrijeti; Allah, uistinu, sve zna i o svemu je obaviješten.” (Lukman, 34) Ovih pet navedenih činjenica, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nazvao je ključevima gajba, rekavši: “Pet je ključeva gajba: samo Allah zna kad će Smak svijeta nastupiti, samo On spušta kišu i samo On zna šta je u maternicama…” (Buhari) Iz spomenutog ajeta i riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, moglo bi se razumjeti da spol djeteta u utrobi majke nije poznat nikome osim Uzvišenom Allahu, međutim, ajet i hadis na to ne upućuju. Pogledajmo kako su ajet i hadis, još prije modernih otkrića, shvatili klasični islamski učenjaci. Ilustracije radi, navest ću nekoliko primjera:

●  Maverdi (umro 450. h. g. / 1058. g.) konstatira da se Allahove riječi: “I zna što je u maternicama”, mogu odnositi na dvije stvari:

–  da samo On zna da li je dijete u maternici muškog ili ženskog spola i da li će biti zdravo ili bolesno;

–  da samo On zna da li je dijete u maternici vjernik ili nevjernik, sretan ili nesretan. (En-Nuketu vel-ujun)

●  Imam Kurtubi (umro 671. h. g. / 1272. g.) zaključio je da se ajetom ustvari žele opovrgnuti tvrdnje vračara, proroka i njima sličnih koji o tome govore ne oslanjajući se na stvarne uzroke i iskustva. On je u vezi s ovim ajetom rekao: “Cilj je poništiti govore vračara, proroka i onih koji od zvijezda traže kišu, a možda se dugotrajnim iskustvom mogu znati stvari poput muškog ili ženskog spola djeteta u stomaku, kao što je ranije rečeno u suri El-En‘am, ipak, ponekad to iskustvo može i zakazati, a pravo znanje ostaje jedino kod Allaha.” (El-Džamiu li ahkamil-Kur’ani)

●  Ibn Kesir (umro 774. h. g. / 1372. g.) u komentaru spomenutog ajeta kaže: “Isto tako, niko osim Njega ne zna šta je u maternicama, tj. šta Allah želi da u njima stvori – ali kada On naredi da dijete bude muško ili žensko, ili pak nesretno ili sretno, onda to saznaju i meleki koji su za to zaduženi kao i neka Njegova druga stvorenja kojima je to On dozvolio.” (Tefsirul-Kur’anil-azim)

Uzvišeni Allah nije rekao da spol djeteta u utrobi majke ne zna niko osim Njega, niti da to niko osim Njega neće znati, a to nije kazao ni Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nego je u komentarima Kur’ana kao primjer znanja o onome što je u maternicama navođen spol djeteta, jer je to prvo što pada na pamet u vezi s embrionom, a nema sumnje da je znanje o spolu djeteta u tom vremenu ljudima bilo nedokučivo. Danas kada je to moguće, zna se da to ne spada u “ključeve gajba” koje zna samo Uzvišeni Allah, jer ono što samo Allah zna niko drugi ne može ni znati (vidjeti: dr. Abbas el-Baz, elaborat pod naslovom: Ihtijaru džinsil-mevludi ve tahdiduhu kable tehallukihi ve viladetihi bejnet-tibbi vel-fikh, zbirka elaborata: Dirasatun fikhijetun fi kadaja tibbijje muasire; prof. dr. Nasir el-Mejman, En-Nevazilut-tibbijje) Ajet se odnosi na potpuno znanje o onome što je u maternicama, a ne na puku spoznaju spola, kao što je u drugom ajetu Uzvišeni Allah rekao: “U Njega su ključevi svih tajni, samo ih On zna, i On jedini zna šta je na kopnu i šta je u moru, i nijedan list ne opadne, a da On za nj ne zna…” (El-En‘am, 59), čime se ne negira mogućnost da čovjek spozna nešto od onoga što je na kopnu i šta je u moru ili da zna kada neki od listova opadne.

Allahovo znanje o onome što je u maternicama precizno je znanje o svim detaljima koji se tiču embriona, njegovim fizičkim, moralnim, urođenim i stečenim osobinama, te šta će mu se desiti u budućnosti. Allah zna sve o njemu, prije njegovog stvaranja, od trenutka kada je bio kap neznatne tekućine, zatim novorođenče i sve do njegove smrti, kao i nakon smrti na ahiretu. Uzvišeni Allah obavještava da je ovakvo univerzalno znanje svojstveno samo Njemu, a to ne negira mogućnost spoznaje određenih detalja vezanih za embrion, kao što je njegov spol. Znanje spola djeteta u utrobi majke poput je ostalih tajni Allahovog stvaranja koje je Allah omogućio ljudima da ih spoznaju, a u njima su, za razumom obdarene, jasni znakovi Allahove moći i beskrajne mudrosti.

Izvro: el-asr.com / dr. Hakija Kanurić

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close