Da li smrt boli?

Lijepo je i korisno spomenuti Ibn Hazmovo djelo Bol smrti i kako ga uklonuti, u kojem je s potpunim ubjeđenjem utvrdio da se prilikom smrti ne osjeća apsolutno nikakav bol, nego da bolove uzrokuju razne vrste bolesti od kojih boluju živi, a svoju tvrdnju tvrdnju potkrijepio je primjerom osoba na samrtnoj postelji koje nisu pokazivale da osjećaju bilo kakve patnje.

upitnik2Ibn Meskevija napisao je tekst pod naslovom ”Esej o strahu od smrti” koji je objavio njegov otac Luis Šejhu u časopisu El-Mešrik.

U Kur’anu časnom spomenut je izraz ”sekretul-mevt”, a riječ ”sekretun” označava vid nesvjestice ili gubitka razuma, i ne upućuje na bol.

I u Poslanikovom sunnetu spomenut je izraz  ”sekerat”, što označava stanje koje je na samrtnom času proživljavao Poslanik s.a.v.s. Vidjevši ga u takvom stanju, Fatima r.a., rekla: ”O, oče moj, kakve su te muke snašle!”, na što joj on reče: ”Nakon današnjeg dana, tvoj otac neće više imati muka.” (Buhari)

Neki islamski učenjaci spomenuli su da će pojedini ljudi osjetiti smrtne muke koje će ih očistiti od grijeha.

U Kur’anu je opisana smrt nasilnika – zalima:”A da ti je vidjeti nevjernike u smrtnim mukama, kada meleki budu ispružili ruke svoje prema njima: ‘ Spasite se ako možete!”’ (El-En’am,93)

”…po licima ih njihovim i straga udarali…” (El-Enfal,50)

U hadisu koji prenosi Berra navodi se da vjernikova duša napusti tijelo poput kapljice koja sklizne s otvora posude iz koje se pije.(Ahmed i Ebu Davud)

Ove riječi znače da če vjernikova duša vrlo lahko napustiti njegovo tijelo. Što se tiče nevjernike i licemjera, njihove će duše napuštati tijelo uz veliku muku, kao što bodljikavi štap vadi iz vlažne vune, što upućuje na teško i tegobno stanje.

U hadisu se navodi:”Vjernik će umrijeti znojnog čela.”(Ahmed i Tirmizi)

Postoji više tumačenja ovog hadisa, a u jednom od njih navodi se da je to vanjski znak smrti koji ukazuje na olakšano stanje, jer je i Poslaniku, s.a.v.s., na samrtnoj postelji bilo znojno čelo koje je brisao.

U hadisu koji prenosi Ebu Hurejra, r.a., navodi se:”Šehid prilikom smrti ne osjeća veći bol od bola koji vi osjećate prilikom uboda komarca.” (Ahmed,Tirmizi i Nesai)

Izvor: Stazama egoizma – Autor: Dr. Selman el Avda

www.islam-iman.com

Viđeno: 3

27

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close