DOK JE DŽENNAZI BIT ĆE I BATAKOVA

Jedna od novotarija u naših muslimana je spremanje jela prilikom džennaze; ustvari je ovaj paganski običaj preuzet od komšija nemuslimana. Čak se čini, da se nijedan ibadet kod Bošnjaka nije toliko zapoganio novotarijama kao ispraćaj mejta. Nekad su ljudi dolazili na džennaze iz velikih udaljenosti, pješice ili na konjima, ostajali bi na konaku kod rodbine i kod komšija od familije kojoj se trefila džennaza, pa je razumljivo da su se oni pobrinuli da musafiri budu ugošćeni.

Kuća u kojoj je bila džennaza bila dovoljno opterećena gubitkom voljene osobe i pripremama za ukop. Danas su džennaze postale gozbe. Što je imućnija porodica to je i meza bogatija. Skoro je postala bruka porodici umrloga, ako ne bude pečeno jagnje ili dva na ručku za uglednije i otmjenije prijatelje i rodbinu prije ili poslije obavljenog džennaze namaza. Na žalost se nerijetko desi da siromašnije porodice potroše sve svoje zalihe ili posude novac, ili prodaju zadnju kravu iz štale, da bi se obavila džennaza. Treba pisati i objašnjavati vjernicima štetnost ove novotarije kako generacije iza nas ne bi bile ubjeđene (što je inače tipučno za novotarije) da su carski jemeci prilikom džennaze ibadet i da će, dok je džennazi biti i batakova!

F. A. Seferagić

Komentari

komentara