Dolazak mladih u džamiju mnogo ovisi o odgoju

Po kome je džamija u kojoj ste imam dobila ime?
Džamija u Kulen-Vakufu, MIZ Bihać, sagrađena za vrijeme sultana Ahmeda I (1903-1917) po kojem je dobila i ime. Svakako je vrijedno spomenuti da je Kulen-Vakuf rodno mjesto prvog reisu-l-uleme za Bosnu i Hercegovinu, Mustafe Hilmi-ef. Hadžiomerovića. Džamija je rušena i obnavljana 3 puta, jednom je izgorjela u požaru koji je zahvatio cijelu čaršiju Kulen-Vakuf 1903., a ostala dva puta su bila u ratovima 1941. i 1992 od strane četnika. Kulen-Vakuf je u proteklom ratu dao 70 šehida. Iako se stotinu godina pokušavalo da se Allahovo svjetlo ovog kraja utrne, vjerni muslimani ovog kraja to nisu dopustili i svaki put su sagradili dzamiju iz temelja i čuvali i baštinili našu uzvišenu vjeru Islam.

Primjetan je veći broj u ramazanskim danima mladih ljudi u džamiji. Međutim, može se primjetiti da je od toga najmanji broj srednjoškolaca.
Vaša konstatacija je u potpunosti tačna i to me je posebno iznenadilo ovog  ramazana, da baš veliki broj studenata hvala Allahu dž.š je uz ramazan prisutno na teravijama i noćnim namazima; isto tako djeca od svega od 3 pa 14 godina su više vezana za džamiju, to se da primijetiti i u mom džematu. Nažalost, kao što ste već kazali srednjoškolaca je mnogo manje. Razlog zašto je srednjoškolaca tako malo, možemo tražiti prije svega u toj osjetljivoj dobi gdje omladina aktivnija i žele da  se zanimaju različitim stvarima. To je faza gdje se oni dokazuju pred vršnjacima dok studenti su već prošli tu fazu pa su im životni ciljevi rasvijetljeni i idu prema njima tj. na spoznaju života u svakom pa i vjerskom pogledu.
Kako zadržati mlade pri džematima i nakon ramazana?
Metoda je zaista mnogo, međutim ambiciozan imam prije svega će posmatrati omladinu i tražiti u njima razloge  zašto su oni prisutni u džamijama u toku ramazana, pa kad bi uvidio razloge, onda bi težio ka tome da se te radnje zadrže i nakon ramazana. Iako i sam rad imama u džematu i održavanje kvalitetnih predavanja, hutbi može također da zadrži u džematima i nakon ramazan, s druge strane najveći uzrok dolaska ili nedolaska omladine u džamije i mimo ramazana leži u njihovom odgoju od samih korijena kao i same svijesti.