Hoće li još ko osim muslimana ući u Džennet?

PITANJE: Esselamu alejkum.

Imam jedno pitanje. Postoji li još koja grupa sem muslimana koja će ući u Džennet, poput onih koji nikad nisu imali priliku da se upoznaju sa vjerom islamom? I na kojem su rangu skupina ehlul kitabija kako se oni tretiraju? Selam.

ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Hvala Allahu i neka je salavat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

U kontekstu ovog pitanja možemo govoriti o svim vrstama nemuslimana. Osnova je da bilo koja skupina, grupacija ili osoba, koja nakon dolaska islama umre kao nemusliman, da će biti vječno stanovnik Vatre, tj. u Džehennemu. Oko ovoga nema razilaženja.

Da podsjetim, nema razilaženja među učenjacima ovog ummeta da Ehlu kitabije (Židovi i kršćani), do kojih dospije dawa islama i ne povjeruju u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, da će ne ahiretu biti vječno u Džehennemu.

A što se tiče jedne specifične skupine, tj. lude (maloumne) osobe, gluhe (i gluhonijeme), senilne (starce) i one do koje nije došla dawa islama (tzv. Ehlul-fetre), o njihovom stanju na ahiretu je došlo u hadisu.

Prenosi el-Esved ibn Srei’a, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

„Četvorica će protestvovati na Sudnjem danu: gluha osoba koja ništa ne čuje, ludak, senilna osoba i osoba koja je umrla a do nje nije doprla dawa islama. Gluhi će reći: Gospodaru, došao je islam a ja ništa ne čujem. Ludak će reći: Gospodaru, došao je islam a djeca su me gađala balegom. Senilni će reći: Gospodaru, došao je islam a ja ništa ne razumijem. A osoba do koje nije doprla dawa islama će reći: Gospodaru, nije mi došao Tvoj poslanik. Pa će Uzvišeni uzeti od njih zavjete da će Mu sigurno biti pokorni. Zatim će im se narediti da uđu u Vatru. Pa tako mi Onoga u čijoj ruci moja duša, da su ušli u nju bila bi im hladna i spasonosna“.

U rivajetu od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, na kraju istog hadisa je došlo: „Ko u nju uđe, biće mu hladna i spasonosna, a ko u nju ne uđe, biće bačen u nju“.

Hadis bilježe Ahmed, Ibn Hibban, Taberani (u Kebiru), Bejheki (u ‘Iatikadu) i Bezzar. Vjerodostojnim su ga ocijenili Ibn Hibban, Bejheki, el-Hejsemi, Albani i Šu’ajb Arnaut.

A što se tiče djece mušrika (kafira) koja umru prije punoljetnosti, oko njihovog statusa na ahiretu učenjaci imaju oko šest mišljenja, kao što prenosi Ibn Kesir u svom tefsiru .

Prvo – da će im biti dat ispit na Sudnjem danu, pa ko bude Allahu pokoran, uće u Džennet, a ko ne bude, završit će u Vatri. Dokazuju sa gornjim hadisom.

Kaže Ibn Kesir da je ovo mišljenje Ebu Hasan el-Eš’ari pripisao Ehlu sunnetu vel džematu i da su ga odabrali mnogi islamski eksperti od uleme.

Drugo – da Allah zna šta bi radili (da su odrasli), po tekstu hadisa muttefekun alejhi.

Treće – da će biti sluge stanovnika Dženneta, po tekstu slabog hadisa (Taberani).

Četvrto – da će biti u Džennetu, po tekstu hadisa kojeg bilježi Buharija.

Peto – da će biti u Džehennemu, po tekstu hadisa muttefekun alejhi.

Šesto – da nema jasnog mišljenja po ovom pitanju zbog kontradiktornosti argumenata.

Ve billahi tevfik.

Zijad Ljakic

 

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close