Ispit u kaburu će imati svaki čovjek, bez obzira kako je umro, da li je ukopan, i gdje i kako je završilo njegovo tijelo

Pitanje: Da li će Munkir i Nekir ispitivati i one koji nisu ukopani u mezarje?
Odgovorio: Dr. Muhamed ibn Salih el-Munedžid
Preveo i prilagodio: mr. Semir Imamović
Prvo: Iskušenje u kaburu, i ispitivanje umrlog o njegovom Gospodaru, vjeri i poslaniku opće je za sve šerijatske obveznike. Koga Allah učvrsti postojanom riječju i pravilno odgovori na spomenuta pitanja, spasio se i uživat će u svom kaburu; a koga iskuša, i ne uputi ga na ispravan odgovor, propao je za vijekove vijekova. Na ovu činjenicu upućuju vjerodostojni šerijatski argumenti.
Drugo: Vrijeme dešavanja ovog iskušenja/ispita je neposredno nakon smrti, bez obzira na uzrok i način smrti, i da li je tijelo ukopano u mezarje ili ne, ili da li je ukopano cijelo tijelo ili njegov dio (manji ili veći), ili da li je čovjek umro na postelji ili se utopio u moru, ili je živ spaljen, ili isječen na komade, ili su ga rastrgale zvijeri, i bez obzira gdje i u kakvom stanju tijelo bilo. Rekao je Nevevi: „Kažu naši učenjaci (tj. učenjaci šafijskog mezheba): ispitivanje dvojice meleka i kaburski azab/iskušenje neće spriječiti to što je tijelo raskomadano, kao što se zna desiti, ili to što su ga pojele zvijeri ili morske životinje, i sl., jer kao što je Allah kadar/moćan da sakupi/spoji razbacane dijelove ljudskog tijela prilikom proživljena, isto tako je kadar da udahne život u jedan ili više dijelova tijela, makar ga pojele zvjeri i ribe.“ (Šerhu sahihi muslim, 17/201.) U svojim poznatim stihovima o kaburskom ispitu, str. 83, Sujuti kaže:
U kaburu će biti pitan i bačeni i raspeti/
a to živi ne mogu vidjeti./
Rekao je šejh Ibn Baz, rahimehullah: „Kabur je ili bašta od džennetskih bašći ili provalija od džehennemskih provalija. Kazna i užitak u kaburu su i za dušu i za tijelo. Tako će biti i na onom svijetu, uživat će/patit će i tijelo i duša. Onaj ko se utopi, ili izgori u vatri, ili ga pojedu zvijeri, njegova duša će imati svoj udio u užitku/patnji, a tijelo – na dnu mora, u pepelu vatre i utrobi životinja – svoj udio, na način kako je to samo Allahu poznato.“ (Fetava nurunu aled-derbi, 4/304).
Treće: Rekao je šejh Muhamed ibn Salih el-Usejmin: „Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: „Kada umrlog zakopaju u kabur…“, temelje se na „preovladavajućem stanju“, a na „preovladavjuće stanje“ ne primjenjuje se princip „mefhumul-muhalefe“ (princip koji podrazumijeva da se nespomenuto tretira metodom suprotnog značenja, tj. za osobu koja nije ukopana u kabur važi drugi propis). Prema tome, ako čovjek bude bačen, na kopnu ili u moru, doći će mu dva meleka i ispitivati ga.“ (Šerhu akidetis-sefarinijjeti, 1/433.)

Saff.ba

Viđeno: 98

175

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close