Jak imunitet je sad presudan: Ko redovno koristi ovaj vitamin otporan je na sve viruse!

Godinama se vitamin D posmatrao kao važan mineral za snažne kosti i zube, ali lista njegovih pozitivnih učinaka na zdravlje je duga. Najefikasniji se pokazao kod jačanja imuniteta.

Vitamin D štiti imunitet na više načina, a kada je reč o infektivnim bolestima kao što je Covid-19, naučnike posebno zanimaju njegova antiinfektivna svojstva.

Svjetska zdravstvena organizacija, kao i druge institucije, poput Evropske agencije za sigurnost hrane, izdale su preporuke za ishranu koja će ojačati organizam u borbi protiv korona virusa, a visoko na tom spisku našle su se namirnice bogate vitaminom D.

Nedostatak vitamina D povezan je s različitim bolestima koje zahvataju pluća i gornje disajne puteve, poput gripa, HIV-a, hepatitisa, hronične opstruktivne plućne bolesti, astme, hroničnog rinitisa, tuberkuloze…
U nedavno objavljenom istraživanju u časopisu Nutrients objašnjeno je kako mehanizmi kojima vitamin D može da smanji rizik od infekcija uključuju proizvodnju antimikrobnih proteina katelicidina i defenzina, a koji mogu da smanje umnožavanje virusa i koncentraciju protivupalnih citokina koji oštećuju tkivo pluća i tako pospešuju nastanku upale.

Vitamin D tijelu možemo da obezbjedimo kroz sunčeve zrake, ali i kroz određene namirnice. Ukoliko hranom ne unesete preporučenu dozu, ljekari savjetuju konzumiranje kapi vitamina D.

Najbogatiji izvor jeriba poput tune, srdele, skuše, bakalara, haringe, lososa, ali i svi ostali plodovi mora su odličan izbor u ovom periodu.

Vitamin D je rastvoriv isključivo u masnoj sredini, što znači da je ishrana masnijim namirnicama važna za apsopciju ovog vitamina. Kako bismo izvukli najbolje iz njega, potrebno je da ga kombinujemo i sa magnezijumom i kalcijumom.

Koliko nam je vitamina D u prosjeku potrebno?

Preporučena dnevna doza vitamina D je:

za uzrast od 1 do 70 godina – 600 IU dnevno

preko 70 godina – 800 IU dnevno

Pored ribe i ove namirnice ga sadrže u izobilju:

Pečurke
Kozji sir
Sok od pomorandže
Punomasni jogurt
Punomsno mlijeko
Žitarice
Žumance
Tunjevina

bhdijaspora

126