JUTARNJI LIST OTKRIO KAKO SU HRVATI NASAMARILI DODIKA: OBEĆALI MU IZGRADNJU MOSTA KOD GRADIŠKE NO SAV NOVAC EU USMJERILI NA PELJEŠAC!

Prema pisanju zagrebačkog Jutarnjeg lista, koji se poziva na izvore u hrvatskom ministarstvu transporta, ponovo je odgođeno raspisivanje tendera za izgradnju mosta na Savi kod Gradiške, mada je Hrvatska vlada ranije obećala Dodiku da će tender biti raspisan najkasnije do sredine avgusta ove godine.

– Projekt gradnje mosta Gradiška preko rijeke Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine prva je finansijska “žrtva” mosta Pelješac, piše Jutarnji list navodeći da su Hrvatske ceste i Ministarstvo prometa planirali gradnju mosta financirati sredstvima iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija za razdoblje od 2014. do 2020.

EU je za to namijenio 330 miliona eura, no, kako je sav taj novac otišao na sufinanciranje gradnje mosta Pelješac, za sve ostale projekte u cestogradnji nije ostalo novca te će se ovaj projekt morati financirati novim kreditnim zaduženjem.

S obzirom na takav razvoj situacije, prema saznanjima Jutarnjeg lista, Hrvatske ceste će se zadužiti na inozemnom tržištu, najvjerojatnije kod EIB-a ili EBRD-a, uz državne garancije. Tek kad Vlada izda državne grancije, Hrvatske ceste će raspisati natječaj za izvođača radova, tvrdi Jutarnji list.

Projekt Gradiška sačinjavaju most preko rijeke Save, 9,5 kilometara četverotračne ceste koja bi spajala most s autocestom Zagreb – Lipovac te međunarodni granični prijelaz najviše kategorije. Ukupna procijenjena vrijednost gradnje mosta i spojne ceste je oko 60 miliona eura.

List navodi da je cijena mosta oko 23 miliona eura od čega pola plaća Hrvatska, a pola Bosna i Hercegovina.

List navodi da o gradnji ovog mosta Hrvatska i Bosna i Hercegovina pregovaraju više od deset godina, te da most ima veliki značaj za Republiku Srpsku jer se nastavlja na već sagrađenu autocestu od Gradiške do Banja Luke te bi bio jedan od glavnih cestovnih izlaza iz BiH prema Hrvatskoj. Stoga tamošnje vlasti rade konstantan pritisak na Hrvatsku da krene u realizaciju ovog projekta.

Jutarnji list tvrdi da je most bio i dio svojevrsne “trgovine” između Hrvatske i Republike Srpske. Naime, predsjednik RS Milorad Dodik je naredio članovima svoje stranke u BiH parlamentu da zajedno sa zastupnicima HDZ-a glasaju protiv blokade gradnje mosta Pelješac, nakon što je iz Zagreba dobio čvrsto obećanje da će Hrvatska ove godine krenuti u realizaciju ovog projekta. No zbog problema s financiranjem cijela se priča s hrvatske strane oduljila, a u RS su sve nervozniji jer Hrvatske ceste, iako je dato čvrsto obećanje, još nisu raspisale natječaj za izvođača radova.

BiH strana je, naime, već osigurala financijska sredstva preko Evropske investicijske banke, a novi granični prijelaz kod budućeg mosta je pred završetkom i uskoro će biti pušten u promet. U hrvatskom Ministarstvu financija naglašavaju kako će granični prijelaz s hrvatske strane biti sagrađen paralelno sa završetkom mosta preko rijeke Save.

U Ministarstvu kažu kako na pitanja o cijeni, vremenskom roku gradnje i izgledu graničnog prijelaza ne mogu odgovoriti “jer na mostu nije započela gradnja, a nemamo ni približan datum kada će započeti i koliko će trajati. Prema našim planovima u sljedećoj godini gradnja graničnog prijelaza neće započeti jer opet smo vezani na gradnju mosta i pristupnih cesta sa strane Republike Hrvatske”, stoji u odgovoru Ministarstva financija.

Prema projektu most Gradiška ukupne je dužine 426 metara, širine 22,6 metara i imat će četiri prometna traka od kojih će svaki biti širok 3,75 metara. Predviđeno vrijeme gradnje je tri godine.

(Hayat/Foto: Arhiva)

Komentari

komentara