Kako spriječiti da nam društvene mreže kontrolišu život?

Poslanik a.s. nas je savjetovao da iskoristimo naše slobodno vrijeme prije zauzetosti. Danas imamo problem jer sami sebe činimo zauzetima i kada to nismo. Mnogi od nas svakodnevno prolaze kroz iste rutine na društvenim mrežama. Na poslu iz navike idemo od Gmaila, preko ESPN-a, CNN-a, Reddit-a, Facebook-a, Twitter-a, Buzzfeed-a, do Pinteresta. Čak i ne razmišljamo o stranicama koje posjećujemo, jednostavno smo isprogramirani da to radimo. Nakon toga uzimamo telefone i prolazimo kroz sličan obrazac usađen u naše mozgove: poruke, Facebook, Twitter, email, Tumblr, Instagram itd.

Nakon dugog dana, mentalno iscrpljeni dolazimo kući. Ako nas neko pita, kažemo da smo bili zauzeti cijeli dan. Istina je da zapravo nismo puno toga uradili, ali jesmo bili zauzeti. Postalo je popularno da budemo zauzeti, hvalimo se time. Ljudi s pažnjom bulje u telefone kao da su zaokupljeni spašavanjem ugroženih vrsta (a zapravo igraju Angry Birds) samo da bi izgledalo kao da nešto rade.

Nakon toga, vegetiramo ispred televizora da se “odmorimo”. S porodicama se dešava isto. Pod “vremenom za porodicu” se podrazumijeva da svi sjede u dnevnom boravku i bulje u svoje uređaje. Večere s prijateljima su postale večere s prijateljima i njihovim telefonima.

Šta možemo uraditi? Nije baš izvodivo da tek tako izbacimo nešto što je postalo sastavni dio naših života. Istina, postoje aplikacije koje pomažu ljudima da se fokusiraju i budu produktivni, ali ako ste poput mene, ne da vam se mikroplanirati vaš život. Potrebno je previše snage volje za sam download aplikacije, još više za njeno aktiviranje.

Umjesto toga, pogledajmo 5 stvari koje možete uraditi da promijenite svoje ponašanje kad je u pitanju korištenje društvenih mreća i bolje iskoristite svoje vrijeme i mentalnu energiju:

1. Isključite notifikacije

Sjećam se vremena kada je bilo kul nositi pejdžer, To je značilo da ste važni toliko da vam je potreban još jedan način na koji možete biti dostupni ljudima. Danas smo previše dostupni. Neću vam ovdje pisati kako trebate deaktivirati svoj Facebook ili slične stvari, ali postoje načini da sistematski smanjite vaše korištenje društvenih mreža.

Notifikacija vas tjera da mislite o nekoj od aplikacija za vrijeme tokom kojeg ste razmišljali (ili ste trebali razmišljati) o nečemu drugom. Isključivanje notifikacija će učiniti da koristite aplikacije samo onda kada vi želite da razmišljate o njima, pod vašim uslovima.

Isključite notifikacije za:

Facebook Messenger

WhatsApp grupe

Facebook (notifikacije za lajkove, komentare i sl.)

Twitter (odgovore, retweetove, favorite)

Email

Da, email.

Ali, šta ako propustite nešto bitno? Ne zaboravite da nosite sa sobom telefon. Neko će naći način da vas nazove ako je nešto hitno.

2. Zamijenite aplikacije koje najviše koristite nečim produktivnim

Ako Facebook provjeravate više od 60 puta dnevno, očito je da to morate smanjiti. Najbolji način da to uradite nije da se natjerate da ga manje provjeravate, niti da se natjerate da čekate određeni vremenski period prije nego što ga ponovo provjeite, čak ni da ga privremeno deaktivirate.

Svaki od tih načina zahtijeva koginitivnu energiju. Mentalno je iscrpljujuće i vremenom ćete posustati. Umjesto toga, izbrišite s telefona aplikaciju koja vam uzima najviše vremena. Provjeravajte Facebook, ali ne s telefona.

Tamo gdje vam je bila ikona Facebooka, stavite nešto poput Kindle-a (aplikacija za čitanje knjiga). Tako ćete otvoriti nešto korisno kada sljedeći put po navici pritisnete dobro poznatu lokaciju.

3. Izbrišite višak iz prijatelja, prestanite pratiti beskorisne stranice, ukinite nepotrebne pretplate

Prođite kroz sve vaše liste. Na njima postoje ljudi kojima dobrovoljno dozvoljavate pristup vašem mentalnom prostoru. Uklonite što više njih.

Danas se suočavamo sa velikim strahom, poznatijim kao FOMO (fear of missing out), odnosno strahom da nešto ne propustimo, koji nam ne dozvoljava da prestanemo nešto pratiti. Nemoguće je da procesirate sav sadržaj koji želite, zbog toga je potrebno da postanete ekstremno probirljivi. Nekada sam redovno pratio više od 100 blogova. Danas ta lista broji manje od 15 njih, a čak i tada namjerno obrišem 95% postova bez da ih pročitam.

Napor da iz liste ljudi/stranica koje pratite izbrišete one nepotrebne, koji ćete učiniti samo jednom, će osloboditi vaš um i omogućiti mu da se fokusira na stvari koje zaista vrijede.

4. Družite se sa stvarnim, ne s Facebook prijateljima

Svaki put kada odete u restoran vidite sto za kojim sjede prijatelji, svi jedu i svi su okupirani svojim telefonima (vjerovatno razgovaraju sa drugim prijateljima na Facebooku). Zašto se onda uopće zamarati izlascima? Jednostavnije je samo slati poruke.

Sljedeći put kad izađete s ljudima, uzmite sve telefone i odložite ih na gomilu. Fokusirajte se na uživanje u stvarnoj interakciji uživo (a definitivno i na uživanje u stvarnoj hrani!). Također se dogovorite i da prva osoba koja posegne za telefonom plati račun.

5. Odložite uređaje članova porodice na određeno vrijeme

Odredite najmanje sat vremena tokom kojeg niko u kući ne smije koristiti nikakav ekran. Uzmite kutiju, sakupite u nju sve uređaje i odložite je. Natjerajte se da pričajte jedni s drugima. Radite ovo neko vrijeme i vidjet ćete kako će to poboljšati komunikaciju i veze unutar članova porodice, inšallah!

Ako imate djecu, od iznimne je važnosti da vi i vaš suprug/supruga imate vrijeme za sebe svaki dan, tokom kojeg ćete razgovarati jedno s drugim bez ekrana ili telefona u blizini.

Vrijeme je najbolji parameter kojim možemo mjeriti život: što više vremena prođe, prođe i više života, i što više dozvolimo stvarima poput društvenih mreža da nam kontrolišu vrijeme i način na koji ga koristimo, više nam je života izvan kontrole.

Iznad je nabrojano samo 5 tačaka koje možete uraditi da smanjite vrijeme koje nepotrebno koristite na društvene mreže, i iskoristite to vrijeme za nešto bolje i nešto što će vas više ispuniti. Koje načine ste vi pokušali da zaustavite društvene mreže u preuzimanju vašeg života?

Autor: Omar Usman (http://productivemuslim.com/stop-social-media/)

Prevod i prilagodba: divithana.com

Viđeno: 2

182

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close