LJUBAV

Hvala Allahu, Koji je ljubav učinio sredstvom kojim stižemo do Voljenog. Pokornost i skrušenost je postavio kao dokaz iskrene ljubavi. Njome je podstakao duše da teže različitim vrstama savršenstva, s ciljem da ih traže i postignu. Ljubav je podario i prijašnjim i potonjim generacijama kako bi postigle savršenstvo i snagu podredile djelu, bile aktivne i težile boljem. Ljubav je ta kojom je podstakao one odlučne i čvrstom voljom obdarene da radi nje teže najčasnijim ciljevima. (1)

Jedna od osnovnih svojstava duše, jeste suptilno svojstvo ljubavi. Ljubav, kao širi pojam, obuhvaća nebesa i Zemlju koje je Uzvišeni Allah, sazdao kao izvor ljubavi, Kome je ljubav jedno od uzvišenih svojstava, i Jedini Koji se može voljeti savršenom ljubavlju, čistom i uzvišenom od svake manjkavosti. Puno je autora pisalo o ljubavi, filozofi, teolozi, mistici i psiholozi. Svako je na nju gledao kroz svoja i tuđa iskustva, posmatrajući posljedice koje ljubav ima na čovjeka i okolinu, a koje mogu biti nekada izvor harmonije i sreće, a nekada uzrok katastrofe i nesreće. Neki su otišli do obale mora neki su zakoračili u njega i uplašeni pobjegli, dok su neki zaplovili. U njemu su im srca postala poput riba iako bi bez vode ostala, umrla bi. Od ovih zadnjih su neki postali utopljenici u moru ljubavi, dok su drugi postali istinski zaljubljenici.

Učenjaci prvih generacija i oni koji ih u dobru slijede od potonjih su osjetili šta znači suština ljubavi i prema kome mora biti usmjerena, da čovjek ne bi postao utopljenik kojeg ljubav proguta i baci u propast, već zaljubljenik koga ljubav uznosi do najviših prostranstava duha i spoznaje. Razvrstali su uzroke ljubavi, detaljno objasnili šta se treba voljeti u apsolutnom smislu i šta je to što zaslužuje biti voljeno, a šta ne. Kako se postiže savršena ljubav i sreća, a kako izbjegava manjkava i prolazna koja izaziva boli i nelagode u čovjeku. Kako se sačuvati od negativnih posljedica koje ljubav može donijeti duši i kako je dovesti do savršenstva i savršene harmonije. Uradili su to potpuno i razumljivo, ubirajući mirisne cvjetove sa staze ojom koračaju, spravljajući djelotovorne lijekove za judske duše i srca.

Ljubav prema Allahu je krajnji cilj svih postaja i najviši stepen. Svaka deredža nakon ovoga je samo jedan od njenih plodova i rezultata, poput čežnje za Allahom, prisnosti sa Njim, zadovoljstvo Njime i slično, kao što prije ljubavi postoje njeni uvodi, poput pokajanja, strpljenja, ustezanja i drugih stepeni. (2)

1- Ibnul-Kajjim, Reudatul-mubibbin, 3., Darul-kutubil-ilmljje, Bejrut, 1983.
2- Ebu Hamid eI-Gazali , !hjau ulumid-din, 4/294.

Izvor: Medicina srca i duse
str:237-238

Ibnul Kajjim El-Dzevzijje

Viđeno: 0

50

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close