Nargila barovi – virus koji napada naše društvo

Nakon četiri godine pozivanja, Poslanik Muhammed s.a.v.s., je stekao četrdeset drugova. Među tih četrdeset prvih boraca za islam, samo trojica su imali više od 30 godina. Što je dovoljan pokazatelj koliku odgovornost imaju mladi ljudi. Od tih četrdeset prvaka islama, petnaest njih je izgubilo život u toku neke od bitaka za islam. Što bi značilo da je čak 38% njih, tako mladih, pokazalo veliku zrelost, odvažnost, požrtvovanost i ne samo fizičku nego mentalnu i karakternu snagu. Bili su spremni svoj život položiti radi Allahovog zadovoljstva.[1] Takva omladina je bila temelj i pokretačka snaga u intelektualnoj, moralnoj i svakoj drugoj borbi islama protiv nevjernika. Zbog toga je pitanje omladine i njihovih vrijednosti ono čemu se mora posvetiti puna pažnja.

Zabilježeno je da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je halal jasan i zaista je haram jasan, a između njih su sumnjive stvari, a samo mali broj ljudi poznaje status tih djela. Pa ko se bude čuvao sumnjivih stvari sačuvat će svoju vjeru i čast. A ko bude činio sumnjive stvari počinit će haram, baš kao pastir koji čuva svoje stado oko zabranjenog posjeda bojeći se da stado ne uđe u njega. Svaki vladar ima svoj zabranjeni prostor, a Allahovi zabranjeni posjedi su Njegove zabrane. Zaista u tijelu ima jedan organ, ako je on zdrav cijelo tijelo je zdravo, a kada on oboli, cijelo tijelo oboli. A to je srce.”

I upravo je obolijevanje srca nešto što proizvodi ambijent nargila barova, koji privlače mlade vjernike, pod izgovorom da su to mjesta u kojima se ne toči alkohol. Ali nažalost, toči se nešto što uveliko kvari naše društvo, i srozava ga na dno u svakom pogledu. Omladina danas nije, ili ne želi biti svjesna da naš identitet, naš karakter, ono što mi jesmo, gradi i društvo u kojem boravimo, i knjige koje čitamo (ako ih uopšte i čitamo), i muzika koju slušamo, i filmovi koje gledamo, sve to će oblikovati i graditi našu ličnost.

A kakvu ličnost možemo izgraditi, provodeći vrijeme na takvim mjestima. Kada pogledamo ambijent tih mjesta, lahko dođemo do zaključka da je zapravo taj dim nargile ponajmanje štetan u svemu tome. Prije svega, mlade pokrivene djevojke sjede u društvu s momcima, kao da spolne razlike među njima i ne postoje, blizina sjedenja jednih pored drugih prelazi svaku granicu na koju se u hadisima upozorava. A sve to, korak po korak, doprinosi narušavanju stida kod mladih ljudi. A znamo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Ako izgubiš stid radi što hoceš. I zaista, danas kao da je nestalo stida u društvu, stid je postao nešto što je odbačeno u svakom pogledu, i sve to dovodi do ovakvog stanja mladih ljudi.

Mladi vjernici moraju biti svjesni da se do velikih grijeha ne dolazi preko noći, do velikih grijeha se dođe tako što se mali grijesi, i u našim očima neznatna loša djela čine svakodnevno, tako da naše srce više i ne razaznaje grijehe, i ne doživljava ih kao takve. Prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao Kada vjernik napravi grešku, na njegovom srcu nastane crna (mrlja). Ukoliko se pokaje, njegovo srce se očisti, a ukoliko nastavi i poveća griješenje, i ta mrlja se povećava sve dok sasvim ne prekrije srce. Tako da ono više ne razlikuje halal od harama. A to je ono čemu vode nargila barovi.

Jer pored pretjeranog i bliskog miješanja momaka i djevojaka, tu je i muzika koju slušaju na tim mjestima. Muzika koja poziva na alkohol, blud i nemoral. I omladina to sluša, ne razmišljajući o tome kako će slušanje takvih tekstova utjecati na njihovu podsvijest, pa samim tim nakon nekoliko slušanja jedne pjesme u kojoj se moral i čednost podsmijehuju, zatim sjedenja u društvu koje će srušiti barijeru stida i morala, i njihova će podsvijest izgraditi takav stav i odbojnost prema onome čemu islam poziva, prema ispravnim vrijednostima poput poštenja, časti, morala, iskrenosti, dobrote i sl.

Allaha Uzvišenog molimo da nam podari uputu, našem društvu ispravne vrijednosti i zaštiti nas nemorala i svega onoga što je u suprotnosti s islamom.

[1] v. više Handžić Mehmed, Eseji, rasprave članci, str. 266

NAZIF PRENTIĆ


Da li je dozvoljeno pušenje nargile (šiše)?

Pitanje: Kod nas u Bosni u mnogim gradovima dosta muslimana konzumira nargilu pravdajući se time da se u nargilu stavlja samo suho voće i ništa više, ili pak duhan, ali koji prolazi kroz vodu i gubi sva otrovna svojstva. Da li je to po Šerijatu dozvoljeno?

Odgovor: U tekstu pod naslovom ”Pušenje ““ zlo savremenog doba i porodična tragedija”, objavljenom na stranici islamtoday.net (koju nadgleda i vodi šejh Selman ibn Fehd el-Avde), stoji: ”Od čudnih običaja i navika koje su preplavile arapska i islamska društva jeste pušenje šiše ili nargile. To je bez sumnje u suprotnosti sa islamskim bontonom. Najčešći uzrok ove pojave je slijepo slijeđenje drugih, i ubjeđenje da u nargili nema nikakve štete ili je ona jako mala, što je sigurno velika pogreška, i daleko je od ispravnog.

Husamuddin el-Enver, profesor za plućna oboljenja na Medicinskom fakultetu Kairskog univerziteta, kaže da pušenje nargile više šteti od pušenja cigare, jer uzrokuje širenje disajnih mjehurića; potvrđeno je medicinski da pušenje nargile umanjuje gipkost (elastičnost) pluća, otežava disanje više nego duhan, izaziva alergiju na grudnom košu i hroničnu upalu bronhija. Dok Abdul-Hakim Mahmud, profesor i šef na Odjelu za plućna oboljenja i alergiju na Medicinskom fakultetu, kaže: ”Uzimanje jedne doze nargile jednako je pušenju 20 cigareta, a jedna od stravičnih opasnosti koja prijeti konzumentu nargile jeste zaražavanje tuberkulozom i upalom pluća. Crijevo uz pomoću kojeg se konzumira nargila zadržava u sebi različite vrste mikroba, između ostalog mikrob tuberkuloze, i prenosi ih na konzumente.”

Šta reći poslije ovih izjava? Da nema nikakve smetnje i prepreke za konzumiranje nargile, ili da je ono strogo zabranjeno? Ovo drugo, sigurno, jer islam zabranjuje sve ono što šteti ljudskom zdravlju, što ga uništava i slabi, ili ono što donosi prevladavajuću štetu. Rekao je Allah, dželle šanuhu: I ne ubijajte se, jer Allah je prema vama milostiv. (Prijevod značenja En-Nisa, 29.); I ne bacajte se rukama svojim u propast. (Prijevod značenja En-Nisa, 39.)

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Nema štete (sebi), niti nanošenja štete drugima.” Rekao je šejh Salih el-Munedžid: ”Konzumiranje nargile je haram, jer predstavlja rasipanje imetka, i uzrokuje štetu svakome onome ko je konzumira.” (www.islam-qa.com).

Mr. Semir Imamović

num.com

95