Nizi holesterol na prirodan način…

Loš holesterol izuzetno je opasan za zdravlje, posebno srce, a ako ste uočili da ste prešli granicu, pripazite na ishranu.

Određene namirnice mogu ga vratiti u normalne granice na prirodan način i zapravo nemate šta da izgubite ako probate malo drugačiji način ishrane. Na ispitivanjima kod ljekara utvrđuju se nivoi LDL-a ili ‘štetnog’ holesterola koji je opasan zbog stvaranja naslaga u arterijama i time prijeti srčanim bolestima i šlogom i HDL-a ili ‘dobrog’ holesterola, koji čisti arterije.

Zdrav nivo holesterola je ispod 200 miligrama po decilitru krvi. LDL holesterol treblo bi da bude ispod 100 mg, a poželjni HDL je iznad 60 mg. Ako su rezultati testova povišeni, što prije morate nešto preduzeti, a ove namirnice mogu vam pomoći.

Crveni pirinač

Niste ga do sada probali, a imate problema s povišenim LDL holesterolom – vreijme je da u ishranu uvedete crveni pirinač. Uz na primjer ribu, crveni pirinač super je prilog, a odavno je poznat kao kineski narodni lijek. Možete ga kombinovati i s drugim žitaricama. Neke su studije pokazale da crveni pirinač smanjuje nivo ukupnog holesterola već nakon osam nedjelja uzimanja. Crveni pirinač dobija se fermentacijom uz pomoć crvene buđi i ima 14 monakolina od kojih je za borbu s lošim holesterolom najvažniji onaj s oznakom K budući da doprinosi održavanju normalnog nivoa holesterola u krvi.

Artičoke

Artičoka je mediteranska biljka. Poput ostalog zelenog povrća, bogata je vlaknima, vitaminima C i K, ali je među deset namirnica koje imaju naviše antioksidansa. Nakon što ih očistite treba ih kuvati do 45 minuta s malo limunova soka. Kada uzimate lijekove za snižavanje holesterola, oni imaju statine, a artičoka ima drugačije delovanje odnosno utiče na njegovu razgradnju.

Zob za doručak

Neka su istraživanja pokazala da zob za šest nedjelja može sniziti loš kolesterol za 5,3 odsto, a razlog se krije u sastojku betaglukanu. On sprečava zadržavanje LDL holesterola u organizmu. Stoga zob uvrstite na meni za doručak.

Riba

Znate i sami da bi se na vašem tanjiru trebala naći minimalno jednom nedjeljno, jer omega-3 spadaju u prava prirodna čuda kada je zdravlje u pitanju. Razne su studije pokazale da su odlične u borbi protiv bolesti srca, pa tako i lošeg holesterola. Prema istraživanju sa Univerziteta Loma Linda, zamjena zasićenih masti masnim kiselinama omega-3, kojih ima u lososu i sardinama, može povećati nivo dobrog holesterola čak četiri odsto.

Orašasti plodovi

Uz zob za doručak ii ribu za ručak orašasti plodovi odličan su međuobrok koji će biti sjajan saveznik u borbi protiv lošeg holesterola. Studija objavljena u “American Journal of Clinical Nutrition” pokazala je kako su ispitanici snizili kolesterol za 5,4 odsto nakon što su šest dana u nedjelji, i tako mjesec dana, konzumirali 40 grama oraha.

Grašak

Studija Univerziteta Politehnik u Arizoni zaključila je da pola šoljice graška u varivu može smanjiti nivo holesterola za osam odsto. Njegov su glavni adut vlakna koja sprečavaju apsorpciju holesterola u organizmu.

(zdravlje)

Viđeno: 3

16

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close