Odjeća isticanja – Karakteristika vjerske umišljnosti

Jedna od zabranjenih vrsta odjeće jeste odjeća isticanja. To je odjeća za koju je Poslanik islama, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji prenosi Ibn Omer, rekao: "Ko obuče odjeću isticanja (na ovome svijetu), Allah će ga ogrnuti odjećom poniženja na Sudnjem danu." U drugoj verziji stoji: "Potom će njime potpaliti vatru džehennemsku."(Ahmed, Ebu Davud i Ibn Madže.)

Imam Sefarini u svome komentaru na Gizaul-elbab, 2/161, kaže: "čovjek je obukao odjeću isticanja ako se njegova odjeća razlikuje od odjeće njegovih mještana."

Imam Merdavi kaže: "Pogrdno je oblačiti odjeću isticanja ili odjeću koja se ne nosi u dotičnom podneblju." (Vidjeti: El-Insaf, 1/473)

Imam Ševkani kaže: "Odjećom isticanja misli se na odjeću kojom čovjek odudara od odjeće drugog svijeta." (Vidjeti: Nejlul-evtar, 2/111)

Hanefijski učenjak Ali Kari kaže: "Odjeća isticanja je, izmeðu ostalog, i odjeća kojoj se ljudi ismijavaju." (Vidjeti: Merkatul-mefatih, 8/221)

Ibn Omer vidio je svoga sina koji je obukao pohabanu odjeću, pa mu je rekao: "Skini je, to je odjeća isticanja." (Vidjeti: Telbisu Iblis, str. 174).

Ibn Muflih spominje nekoliko identičnih citata kojima hanbelijski učenjaci definišu odjeću isticanja, pa kažu: "Odjeća koja se razlikuje od odjeće koju nose ljudi u tvome podneblju", "Odjeća po kojoj osoba biva prepoznatljiva kod ljudi", "Odjeća koja nije poznata kod ljudi u tvom podneblju", "Odjeća koja odudara od odjeće koju nose ljudi u tvojoj zemlji ili plemenu." Nakon toga ovi učenjaci tvrde: "čovjek treba oblačiti ono što oblače drugi ljudi da ne bi upirali svoje prste u njega i ogovarali ga, pa će biti grješan kao i oni, jer ih je naveo na grijeh." (Vidjeti: El-Adabuš-šeraijje, 2/581, i El-Furua, 1/302).

Imam Ahmed vidio je na čovjeku crno-bijeli prugasti ogrtač, pa mu je rekao: "Skini to, i obuci ono što oblače ljudi u tvojoj zemlji." (Vidjeti: El-Adabuš-šeraijje, 2/581)

Ibn Abdil-Berr kaže: "Govorilo se: Jedi hranu koju poželiš, a odijevaj se kako ljudi žele (tj. kako se ljudi odijevaju)." (Vidjeti: El-Adabuš-šeraijje, 2/582)

Ibn Kajjim kaže: "Sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, aludira da se čovjek treba odijevati kao što se odijevaju ljudi u njegovoj zemlji." (Vidjeti: Haddus-sevb, str. 27, od šejha Bekra Ebu Zejda)

Ko želi praktično primijeniti sunnet Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, treba se odijevati na način koji je poznat ljudima, ne suprotno tome. Ovo je, svakako, uslovljeno da odjeća koju nose ljudi u odreðenoj zemlji nije u koliziji sa islamskim načinom odijevanja. Ako oponira šerijatskom načinu odijevanja, tada će musliman nositi odjeću koja nalikuje njihovoj odjeći, ali ispunjava uvjete ispravnog odijevanja. Ako pretpostavimo da ljudi u odreðenom mjestu ili zemlji nose tijesne pantalone ili prozirne, musliman će nositi široke i neprozirne pantalone. Takav je slučaj i sa ostalom odjećom. Što se tiče uvjeta ispravne nošnje, o njima su islamski učenjaci podrobno govorili. Mi ćemo se zadovoljiti samo spominjanjem osnovnih uvjeta bez podrobnog razlaganja ili pojašnjavanja:

1. da pokriva stidna mjesta,
2. da je široka i neprozirna,
3. da ne nalikuje odjeći suprotnog spola,
4. da ne nalikuje odjeći nevjernikâ,
5. da nije namirisana (kod žena), a Allah najbolje zna.

www.pokajanje.com

Viđeno: 2

36

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close