Ono što je prošlo od dunjaluka su snovi, a ono što je ostalo su nadanja

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prenosi se da je Ebul-Alije Rejjahi rekao: ”Doći će vrijeme kada će ljudska prsa biti pusta od Kur'ana i neće u njemu nalaziti nikakve slasti niti užitka. To su ljudi koji, kada su nemarni prema Allahovim naredbama, kažu: ‘Allah je milostiv', a kada čine ono što je Allah zabranio, kažu: ‘Allah će nam oprostiti sve osim širka, a mi nismo širk činili.’ Ogrezli su u pohlepi i u srcima nemaju iskrenosti. Ogrnuli su se janjećim kožama, a srca su im vučija, ni najbolji vjernik među njima, nije lišen licemjerstva.”[1]

Sehl ibn Abdullah el-Tustari, rekao je: ”Nije svako ko čini dobra djela Allahov miljenik, već, onaj ko ostavi ono što je Allah zabranio, on je Allahov miljenik. Grijehe neće ostaviti osim onaj ko je iskren i blizak Allahu, a što se tiče dobrih djela, njih čine i pobožni i pokvareni.”[2]

Rekao je također: ”Allaha ne možeš obožavati ničim boljim od suprotstavljanja strastima.”[3]

Prenosi se da je Rebi'i ibn Husejmu neko ukrao konja kojeg je platio 20.000 dirhema, pa su mu ljudi rekli: ”Uputi dovu Allahu protiv lopova koji ti je ukrao konja.” Rebia ih je poslušao, ali je učio ovu dovu: ”Allahu dragi, ako je lopov koji mi je ukrao konja bogat, oprosti mu, a ako je siromašan, učini ga bogatim, pa da ne krade.”[4]

Seleme ibn Dinar rekao je: ”Allah je naredio Zemlji: ‘Ko ti bude služio, umori ga, a ko Meni bude služio, budi mu sluga.”’[5]

Rekao je također: ”Želiš li biti istinski učenjak, okiti se sa ova tri svojstva: ne zavidi onome ko je iznad tebe, ne omaložavaj onoga ko je na nižem stepenu od tebe i ne zarađuj dunjaluk preko šerijatskog znanja.”[6]

”Ono što je prošlo od dunjaluka su snovi, a ono što je ostalo od dunjaluka su nadanja.”[7]

Rekao je Sirri el-Sakti: ”Kod koga se nađu tri svojstva upotpunio je vjerovanje: ko ni u srdžbi ne izlazi iz okvira istine, ko u zadovoljstvu i izobilju ne skreće u zabludu, ko u stanju moći i vlasti ne uzima ono što mu ne pripada.”[8]

Prenosi se da je Tavus ibn Kejsan rekao Atau: ”O Ata', ne povjeravaj svoje potrebe onome ko će ti pred nosom vrata zalupiti, već svoje potrebe povjeravaj Onom čija su vrata otvorena do Sudnjega dana. Naredio ti je da Ga moliš i od Njega da tražiš, i obavezao se da će ti se odazvati.”[9]

Savjetujući svoga sina, Tavus ibn Kejsan rekao mu je: ”Sinko moj, druži se sa pametnim i učenim ljudima, pa će te poistovijetiti sa njima, makar i ne bio učen, a nemoj se družiti sa neznalicama, pa da te poistovjete sa njima, makar i ne bio neznalica. Znaj da svaka stvar ima svoj cilj, a čovjekov cilj je lijep ahlak.”[10]

 

[1] Imam Ahmed, Zuhd, str. 245.

[2] Sifetu safve, IV/316.

[3] Risala Kušejrijja, str. 78.

[4] Sifetu safve, III/39.

[5] Zuhdul-kebir, str. 183.

[6] Sijer el-'alam en-nubela’, VI/98.

[7] Ibid.

[8] Sifetu safve, II/647.

Ibid., II/590.

10 Hiljetul-evlija, IV/13.

Saff.ba

Viđeno: 5

37

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close