Organiziranje Mevluda i tevhida

Pitanje:

Selam!

Zamolio bih vas da mi date ispravan i pošten odgovor u vezi pravljenja mevluda u našim džamijama, zatim sedmina i četresnica koje su prisutne među našim muslimanima, jer živim u inostranstvu gdje pored našeg bosanskog džemata postoje i drugi džemati kod kojih se ne nalaze ove stvari, tako da me zanima da li pomenute stvari imaju uporište u našoj vjeri ili su one nekad kasnije uvedene i te su tako postale dio tradicije, a koje vjera nije propisala. 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Poštovani gospodine,
Ukoliko Vam je poznat "ispravan" i "pošten" odgovor, kako tražite u svom pitanju, onda nema potrebe da postavljate pitanje. Ono je suvišno. U suprotnom, Vaša formulacija u prvoj rečenici je uvrjedljiva, jer podrazumijeva da inače dajemo "neispravne" i "nepoštene odgovore", pa eto Vi naglašavate da želite ispravan i pošten odgovor. Takvu formulaciju pitanja smatramo, najblaže rečeno, neprimjerenom. O spomenutim pojavama, koje su u nekim elementima dio naše bošnjačke islamske tradicije, već smo govorili u ovoj rubrici, kroz odgovore na neka pitanja, pa ih možete potražiti pod odgovarajućim naslovima. Spomenuti običaji su se inkorporirali u našu islamsku praksu i tolerisani su od naše ranije i kasnije uleme, budući da u njima nisu vidjeli negativne, već uglavnom pozitivne sadržaje i utjecaje. Općepoznato je da navedeni običaji i praksa nisu spomenuti u Kur'anu i Sunnetu ni u pozitivnom ni u negativnom smislu, tj. niti su naređeni, niti zabranjeni u ovim osnovnim izvorima. Zato i jesu predmet sporenja i različitog tumačenja. Neki ih zabranjuju kao novotarije općenito, a drugi dozvoljavaju kao korisnu praksu, sa stanovišta okupljanja ljudi, zajedničkog ibadeta, zikra, dova, učenja Kur'ana, namaza u džematu i sl. Ono što je zabrinjavajuće i za žaljenje jeste činjenica da su spomenuti običaji kod mnogih naših muslimana postali neka vrsta zamjene za propisane ibadete, poput namaza, posta i ostalih farzova tako da tim običajima posvećuju veću pažnju nego dnevnim vaktovima, što je potpuno pogrešno. Takvu anomaliju u razumijevanju i praksi treba postepeno ispravljati i dovesti u sklad sa ciljevima šerijata. U svakom slučaju, smatramo da spomenuto nije pitanje od prioritetne važnosti niti zavrjeđuje da mu se pridaje prevelika pažnja. Kada je, pak, riječ o samom mevludu, njegovo obilježavanje je sastavni dio kalendara Islamske zajednice u BiH, te o tome ne odlučuje džemat niti džematski imam, pa nema svrhe da o njemu raspravljate s džematskim imamom. On samo sprovodi ustaljenu praksu IZ BiH.

www.rijaset.ba

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close