“Sedmo djelo, sihr, a to podrazumjeva i sihr s kojim se razdvajaju supružnici, te sihr s kojim se spajaju čovjek i žena. Onaj ko to bude činio ili bude zadovoljan time, počinio je nevjerstvo.”


KOMENTAR: Sedmo djelo koje izvodi iz islāma je
sihr, a sihr je djelo koje pravi sihrbaz, i dijeli se na
dvije vrste: stvarni sihr i nestvarni sihr.
Prva vrsta, stvarni sihr, a to je vid čvorova i uzlova
u koje puše sihrbaz, ili govora i učenja s kojim se pravi
sihr i pri čemu se sihirbaz potpomaže putem šejtana.
Također, od toga su i hamajlije koje se okačaju, te
određeni zapisi na kojima se zapisuju šejtanska imena i
sl. Ovo je pravi sihr i on utiče na onoga ko je opsihiren,
bilo da ga ubije, ili učini bolesnim, ili nenormalnim i sl.

34 Sihr je svaki tajni i nepoznati vid liječenja ili izazivanja bolesti
putem izučavanja, čaranja, zapisa, trava i sl. što koristi sihirbaz
kako bi na tajnovit način pomogao ili naudio određenoj osobi.
Sihrom se, također, smatra i svaki vid magije koja izokreće
stvarnost u očima ljudi. Sihirbaz je onaj koji se bavi sihrom i pravi
ga putem suradnje sa šejtanima i pokvarenim džinnima, koji mu se
pokoravaju i pomažu, ali za uzvrat od njega traže da čini neka
odvratna i Allāhu mrska djela; kao da čini sedžde šejtanima, ili baci
Mushaf u izmet, ili opsuje Allāha, azze ve dželle i sl. Svaki vid
bavljenja sihrom, bilo da ga čini, ili podučava, ili je zadovoljan
njime, jasno je nevjerstvo i očito otpadništvo od vjere islāma. Isti
propis važi i za sve vrste gatara, vračara, proricatelja sudbine i
njima sličnih, koji putem džina, šejtana, zvijezda i određenih
prirodnih pojava obavještavaju o budućnosti, sudbini, izgubljenim
stvarima i sl. Allāh je rekao: "Reci: 'Niko, osim Allāh, ni na nebu
ni na Zemlji, ne zna što će se dogoditi'; i oni ne znaju kada će
oživljeni biti." (En-Neml, 65)47
Druga vrsta, nestvarni sihr, a to su djela koja čini
sihrbaz kako bi se određene stvari pričinjavale ljudima
istinitim i stvarnim, a koje u stvarnosti nisu takve.
Učini da se ljudima pričini kako kamen postaje
životinja, ili ubije čovjeka pa ga zatim oživi, ili mu
skine glavu pa je vrati, ili pomjera auto svojom dlakom
ili zubima, ili ga pregazi auto pa mu ne naudi, ili uđe u
vatru, ili jede vatru, ili se probode željezom, ili sebi
iskopa oko, ili jede staklo i sl. Sve ovo je vrsta čarolije
koja nije stvarna, identično sihru kojeg su pravili
sihrbazi Faraona. Kaže Uzvišeni Allāh: "… i odjednom
mu se pričini da se konopi njihovi i štapovi njihovi,
zbog vradžbine njihove, kreću…" (Tā-Hā, 66), "… oči
ljudima začaraše i jako ih prestrašiše, i vradžbinu
veliku prirediše." (El-E'arāf, 116). Ovo je nestvarni sihr,
sihr pričinjavanja, kojeg oni nazivaju magijom. To
sihrbaz pravi pred očima ljudi, ali kada magija
prestane, stvari se vraćaju u normalno stanje.
Sihr je nevjerstvo, a dokaz za to su riječi Uzvišenog:
"… nego su šejtani nevjernici postali učeći ljude
sihru." (El-Bekare, 102). Učenje i sihra – a i podučavanje
drugih – je nevjerstvo u Allāha, azze ve dželle, i to je
jedna vrsta odmetništava od islāma.
Sihirbaz je odmetnik. Ako je bio vjernik prije toga, a
zatim pravio sihire, tim činom je postao odmetnik od
islāma. Jedan dio učenjaka smatra da je kazna za njega
ubijstvo, i to bez pokajanja, jer takva osoba, pa makar
se i pokajala u vanjštini, vara ljude i izigrava se sa 48
njima, a znanje o sihru neće otići iz njegovog srca pa
makar se i pokajao, pa postoji strah od toga da se
ponovo vrati bavljenju sihrima.

 

Viđeno: 4

50

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close