Silvestrovanje livanjskih muslimana: „Ko oponaša jedan narod on njemu i pripada“

Livanjski imam mr. Adis ef. Sultanović je 11.12.2015.godine na hutbi u livanjskoj Ćurčinici izlagao na temu muslimanskog oponašanja drugih nacija i vjera.

 

Ovu je problematiku izabrao jer upravo sredinom decembra i započinju masovna obilježavanja Djeda Mraza, odnosno Svetog Nikole i Silvestrova, kako na ulicama, trgovima, u kulturnim i ugostiteljskim objektima, tako i u školama i drugim javnim ustanovama, što je naročito izraženo u sredinama poput Livna, Tomislavgrada, Kupresa i dr. mjesta gdje su muslimani manjina.

„Braćo, na ovu temu me je ponukalo nekoliko činjenica a jedna od njih je da sam svojim ušima čuo kako musliman roditelj dozvoljava svom malom sinu šetajući s njim korzom prema mjestu gdje se čekao dolazak Svetog Nikole, da i on napiše spisak želja koje će uputiti Svetom Nikoli, ili Djeda Mrazu, kako ga marketinški zovu. Druga je činjenica da djeca u Livanjskom kantonu uče isključivo hrvatske nastavne programa i isključivo na hrvatskom jeziku. Nemaju ni bosanskih programa ni bosanskog jezika. Kroz obrazovanje im se nameću i teme da nacrtaju Djeda Mraza, da ga zavole, da idu na dočeke istoga i da mu pišu listu želja za kršćansku Novu godinu. Eto i moje dijete je u osnovnoj školi dobilo zadatak da oboji već nacrtanog Djeda Mraza i da nauči božićnu pjesmicu, te me suznih očiju pitalo šta da radi“, kazao je ef. Sultanović, te nastavio upozoravati da takva praksa nije muslimanska, da ne trebaju slaviti i obilježavati gregorijansku Novu godinu već hidžretsku:

„Ne izlazite na vatromete koji se tom prilikom priređuju. Ne kitite jelke i ne tulumarite. Radije provedite noć u ibadetu. Ako vam buka te noći smeta, ostanite u kući, klanjajte noćni namaz. Jer, ne zaboravite, jedini kome se musliman klanja je Allah dž.š. i jedini uzor nam treba biti naš Poslanik Muhamed s.a.v, jer kaže Uzvišeni Allah: ”I nikako ne gledaj dugo ljepote ovoga svijeta koje Mi kao užitak raznim sortama nevjernika pružamo, da ih time na kušnju stavimo, ta nagrada Gospodara tvoga je bolja i vječna.” (Ta ha, 131) 

Ef. Sultanović je potom upozorio na opasnost od oponašanja i povođenja za običajima, modom i praksom specifičnom za jevreje, kršćane i ostale nemuslimane, dodajući da ih je sve više opsjednuto njima i načinom njihovog života. I ne samo u manjim sredinama, niti samo tamo gdje su muslimani u manjini.

Zatim je dodao da se u ovom slučaju radi o obistinjenju Poslanikovih a.s., riječi, koje nam prenosi Ebu Hurejre r.a.: „Neće nastupiti Sudnji Dan, sve dok moj ummet, pedalj po pedalj, lakat po lakat, ne počne oponašati i imitirati prijašnje narode! Bi rečeno: O Allahov Poslaniče, je li u pitanju oponašanje persijanaca i bizantijaca? Poslanik a.s., reče: Pa koga drugo osim njih!?"(Buhari, br.7319.)

Dalje je ef.Sultanović podsjetio da u drugoj predaji od Ebu Se'ida r.a., stoji da je Poslanik a.s., rekao: „Oponašaćete običaje i praksu prijašnjih naroda, pedalj po pedalj, lakat po lakat, pa i kad bi u gušterovu rupu se zavukli – vi bi ste tamo otišli za njima. Rekosmo: O Allahov Poslaniče, jesu li u pitanju jevreji i kršćani? Poslanik a.s., reče: Ko bi drugi do oni!?" (Buhari, br.7320.)

A potom je ef. Sultanović livanjskim klanjačima naglasio kako su Imam Ahmed, Ebu-Davud i drugi prenijeli od Abdulaha b.Omera , r.a., da je rekao: ”Allahov Poslanik a.s. kazao je: ”Ko oponaša jedan narod on njemu i pripada“, čime je zapravo upalio alarm da je krajnje vrijeme da džematlije i roditelji bošnjačke i muslimanske djece u Livnu i sličnim diskriminiranim sredinama konačno počnu tražiti realizaciju svojih prava koja su im garantovana i međunarodnim konvencijama i državnim, entitetskim, pa i kantonalnim ustavom, a u Livanjskom kantonu čak i Zakonom o osnovnom i srednjem obrazovanju u kojima je bosanski jezik već prije nekoliko godina dobio svoje mjesto ali se nemarom samih Bošnjaka i njihovih predstavnika u lokalnoj i kantonalnoj vlasti (SDA) to ne realizira, čime su faktički dobrovoljno pristali na sveopću kroatizaciju, a obilježavajući, uz svoje i kršćanske blagdane i na djelimičnu kristijanizaciju. To je ef. Sultanović potkrijepio stavom Tirmizja u njegovom Džami’u gdje prenosi od Abdulaha b.Omera r.a., slijedeću izjavu Allahovog Poslanika a.s.: ”Ne pripada nama onaj ko se poistovjećuje sa drugima. Nemojte se poistovjećivati sa jevrejima i kršćanima.”

Ali, govorilo se, ili ne govorilo livanjskim Bošnjacima, njima je većini, uglavnom svejedno po pitanju odbošnjavanja i odbosnizacije, jer im već godinama u „ozračju hercegbosanskom“ njihovi izabrani predstavnici iz SDA tumače da ih je nedovoljno da bi ostvarili pravo na obrazovanje na bosanskom jeziku i po bosanskim nastavnim planovima i programima, umjesto po „hercegbosanskim“. Pohercegbosančeni SDA-ovci to čine zarad vlastitih fotelja. Plaše se da će ostati bez fotelja i visokih podaničkih privilegija ako išta zatraže od većinskih Hrvata i HDZ-a za obespravljene Bošnjake Livna i Livanjskog kantona, kojima za njihove glasove već dvadesetak godina uzvraćaju pijeskom u oči i prodajom iluzija. Hoće li iluzija biti konačno razbijena najnovijim sporazumom SDA, SBB, HDZBiH i ostalih potpisnica kojim se, između ostalog, napokon previđa i pravo svakog djeteta da se obrazuje na vlastitom jeziku i po programima po kojima želi, ostaje da se vidi.

I po pitanju odnosa muslimana prema Djedu Mrazu, ef. Sultanović je na hutbi iznio i vlastiti stav, ali prenio i tumačenje Fetva-emina dr. Enesa Ljevakovića koji ukazuje da je Djeda Mraz izravno povezan s kršćanskom tradicijom i zapravo samo je drugo ime za ličnost iz te tradicije poznata kao „Sveti Nikola“ i da nema veze sa islamskom tradicijom. Potom je ef. Sultanović podsjetio vjernike da je svako od nas odgovoran za svoje postupke i za odgoj vlastite djece, te da Allah, dž.š., u Kur'anu kaže: ”Vaši zaštitnici su samo Allah i Poslanik Njegov i vjernici koji ponizno molitvu obavljaju i zekat daju. Onaj koji za zaštitnika uzme Allaha i Poslanika Njegova i vjernike – pa, Allahova strana će svakako pobjediti.” (El-Ma'ida, 54-56). Još samo kad bi se i brojni imami i mualime intenzivnije uključili u borbu za priznavanje bosanskog jezika i bosanskih programa za učenike Livanjskog kantona i sličnih sredina gdje toga nema, pa makar djelimično i na uštrb vjeronauke ako za sada nema drugog načina. Time bi i sami doprinjeli nacionalnoj afirmaciji učenika kojima predaju, kao i ovdašnjih Bošnjaka ukupno, koji su godinama svedeni tek na puku vjersku zajednicu. U ovoj borbi ne treba amnestirati ni ovdašnje nacionalno usnule i pohercegbosančene Bošnjake, posebno njihove intelektualce. Sve rjeđi pojedinci koji i dalje sagorijevaju u borbi za tu ideju, sami će to teško uspjeti, pogotovo ako su smišljeno i prinudno udaljeni s pozicija na kojima bi po tom pitanju bili znatno efektivniji i prepoznatljiviji.

Preporod

 

Viđeno: 17

152

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close