Šta učiniti da klima-uređaj ljeti ne poveća drastično potrošnju goriva

Nedavno su objavljeni rezultati testova koji su pokazali drastično uvećanu potrošnju goriva u automobilu ukoliko je uključen klima-uređaj. Ova pojava je naročito izražena u prvoj vazi “pothlađivanja”, nakon što je automobil stajao na suncu.

Pri vanjskoj temperaturi zraka od 31 stepen celzija, klima-uređaji u testiranim vozila podešeni su na 22 stepena celzija.

Rezultat: Tokom samo tri minuta rada klima-uređaja, potrošnja je uvećana između 2,47 i 4,15 litara goriva na 100 km. Kada se automobil rashladi, rast potrošnje goriva je umjereniji – u zavisnosti od vozila i vrste klima-uređaja kreće se između 0,76 i 2,11 litara u gradu, odnosno 0,09 do 0,66 litara na autoputu.

Pored vrste klimatizacije u vozilu, na potrošnju utječe i vozač pravilnim korištenjem ovog uređaja.

Samo jedan minut otvorenih vrata i prozora prije početka vožnje znatno olakšava posao klima-uređaju.

Poslije paljenja motora, klima-uređaj podesiti na najmanji intenzitet djelovanja, potpuno osloboditi otvore ventilacije i aktivirati sistem za recirkulaciju zraka. Tako klima-uređaj neće morati hladiti vreli vanjski nego samo prethodno rashlađeni zrak u unutrašnjosti.

Kada se dostigne prijatna unutrašnja temperatura, može početi uvođenje vrućeg vanjskog zraka u vozilo a temperaturu regulirati jačim intenzitetom.

Ipak, savjetuje se korištenje klime nižim intenzitetom, na “donjoj granici podnošljivosti”. Bolje je odbaciti viškove odjeće i uzeti laganu obuću, tako da uređaj ima manje posla.

Kod automatskih sistema podesiti temperaturu tako da maksimalna razlika u odnosu na vanjsku temperaturu bude do osam stepeni celzija. Kod manualne klime intenzitet djelovanja zadržati na prvoj ili maksimalno drugoj brzini.

Ne usmjeravati struju hladnog zraka direktno na tijelo, a posebno ne na glavu i zglobove.

Na desetak minuta prije zaustavljanja i izlaska vozila početi polako i postepeno smanjivati klimatizaciju, tako da se posljednje dvije ili tri minute voze s isključenim klima-uređajem. Izlazak iz hladnog automobila na vanjske vreline je težak šok za organizam.

Redovno održavati klima-uređaj. Na isparivaču (radijator koji hladi unutrašnjost) i na filteru klime skuplja se plijesan i mogu se nastaniti bakterije štetne po zdravlje. S druge strane, ako u sistemu nema dovoljno (ili ima previše) rashladnog fluida, klima-uređaj može ostati bez kompresora (visoki troškovi popravke) i hlađenje neće biti adekvatno.

radiosarajevo.ba

Komentari

komentara