Ukratko u srčanom nijjetu za namaz

Šesti, posljednji uvjet za namaz jeste odluka u ime koga se klanja određeni namaz. S obzirom da je srce središte vjere, da srce hoće i teži ka Bogu, u srcu se i začinje nijjet ili namjera (odluka) da se klanja isključivo u ime i radi Allaha, dž.š. Iskrenost, jasnoća i čistoća nijjeta određuje ispravnost našeg namaza, ali i drugih dobrih djela.

Veću iskrenost, jasnoću  i čistoću namjere, skrušenost i strahopoštovanje pred  Uzvišenim Allahom ne traži ni jedno djelo do namaza. Sve čovjekove misli, ideje, želje, unutarnja htijenja, namjere, osjećaji i motivi u namazu trebaju i moraju kao nigdje u životu biti potpuno čisti, jasni, iskreni i usmjereni prema Svevišnjem. Kratko kazano, mi u namazu moramo biti i ponašati se kao Muhammed, a.s. „Kada bi on stao na namaz, izgledao nam je kao da ga nismo poznavali, a kao da i mi njemu nismo bili poznati, zato što je bio  zauzet Allahovom veličinom,“ prenosi  Aiša, r.a.

Ko uistinu sa iskrenim nijjetom, namjerom ili odlukom u ime Allaha klanja, on u namazu postiže puninu vjere. Ko to postigne on je uspio, a ko to ne postigne on spada u one koje namaz proklinje. Čovjeka, njegov nijjet mora voditi svijesti da je on u namazu najbliži svome Stvoritelju. Namaz kao Bogu najdraže djelo ne trpi nikakvu nemarnost, dvoličnost,  teatralnost, praznu izvanštinju i formalnost. Namaz hoće potpuni i iskreni nijjet, iz dubine srca i čvrste odluke da se klanja u ime Allaha, dž.š. U namaz se ulazi tekbirom, a izlazi sa selamom.

Kao što se u politici sve mjeri i vrednuje prema rezultatima i posljedicama, tako se u islamu sve vrednuje prema iskrenosti, čistoti i jasnoći naše namjere.

Poslanik, s.a.v.s. je rekao da se djela cijene i vrijednuju prema nijjetu.

Nakon srčanog nijjeta koji namaz želimo klanjati donosimo početni tekbir. Dozvoljeno je svoj nijjet iskazati i riječima ukoliko klanjač to želi.

Kada su sve namaske pripreme ispunjene tada se može stupiti u namaz.

Za Akos.ba pripremila: Fahreta V.

Facebook Comments