Zabrana svakog oblika bluda i vanbračnih seksualnih odnosa u islamu

Uzvišeni Allah stvorio je čovjeka da bude halifa na Zemlji, tj. da upravlja i koristi se Allahovim blagodatima i resursima na Zemlji, kao i van nje. Pojam hilafeta obuhvata korištenje, zaštitu, izgradnju, kultivaciju i uređenje Zemlje i života na njoj, shodno uputama Uzvišenog Stvoritelja. Misiju namjesništva (hilafeta) nije moguće izvršiti bez kontinuiteta života ljudske vrste na zemlji. A da bi se to ostvarilo, Uzvišeni Allah usadio je u ljudsku prirodu skup nagona i poriva koji čovjeka svojom snagom vode osiguranju kontinuiteta njegove egzistencije i kao individue i kao vrste. Jedan od tih nagona jeste i seksualni nagon, čijim udovoljavanjem čovjek održava svoju vrstu. Ovaj je nagon prirodna stvar i stvoren je kao poticaj. On je veoma jako izražen kod čovjeka i traži oduška za svoje zadovoljenje. Čovjek se ovdje nalazi pred tri mogućnosti:
1. da tom nagonu pruži neograničenu slobodu, bez ikakvih granica i smjernica koje će ga kanalisati i usmjeravati, i tako spriječiti totalnu moralnu i društvenu anarhiju;
2. da ga u potpunosti sputa i uguši i tako dovede u pitanje opstanak ljudske vrste na Zemlji;
3. da ovaj nagon usmjeri i uredi na način koji de spriječiti moralnu anarhiju, ali i omogućiti njegovo zadovoljenje i prirodnu reprodukciju i produženje života ljudske vrste. Islam je odabrao ovu treću mogućnost označavajući je kao srednji put. Taj srednji put islama podrazumijeva zadovoljavanje seksualnog nagona putem ustanove braka. Brak je kontrolni mehanizam i sigurnosni ventil za seksualni moral. On je tvrđava i zaštita od razvrata i bluda. Uzvišeni kaže: “I jedan od dokaza Njegovih jeste to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što izmedu vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju. (Er-Rum, 21) “I ženite se njima, s dopuštenjem vlasnika njihovih, i dajte im vjenčane darove njihove, kako je uobičajeno, kada su čedne i kada javno ne čine blud i kada tajno ne žive s ljubavnicima.” (En-Nisa', 25)
Prve dvije mogućnosti, koje zapravo predstavljaju put moralne razuzdanosti i bluda, odnosno put monaštva i askeze, islam je odbacio kao neprirodne, neprimjerene, štetne i kontraproduktivne sa stanoviša ljudskog roda.
Osim što je zabranio blud u svim njegovim oblicima i formama, islam je zabranio i sve predradnje i djela koja mogu voditi ovome grijehu ili poticati na njega. Uzvišeni Allah kaže: “I ne primičite se bludu, jer to je razvrat i ružan put.” (El-Isra', 32)
Jedna od značajki politike islama u oblasti krivičnopravnog zakonodavstva i području zabrana općenito jeste preventivna zabrana svih puteva, sredstava i radnji koje vode zabranjenom djelu (seddu-z-zera'ia). Ovaj princip može se jasno uočiti u navedenom kur'anskom ajetu u kojem se zabranjuje i samo približavanje bludu, tj. sve one radnje i sredstva koja bi mogli voditi ka bludu. Ovdje ćemo spomenuti neke od ovih zabrana.

www.rijaset.ba

 

Viđeno: 5

37

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close