25 kratkih zanimljivosti (propisa) o ramazanu i postu

  • Dozvoljeno je osobi koja posti da usluži i napravi hranu osobi koja opravdano ne posti, ali nije dozvoljeno uslužiti osobu koja bez opravdanja ne posti.
  • Osoba koja radi teške fizičke poslove, dužna je zapostiti, pa ako iznemogne ima pravo prekinuti post i taj dan će naknadno napostiti.
  • Pohvalno je završiti sehur i započeti iftar sa hurmama/datulama, a ako nema, onda vodom.
  • Žena u hajzu (menstruaciji) i nifasu (postporođajnom ciklusu) neće postiti, ali će isti broj dana naknadno napostiti, a doilja i trudnica ako im post predstavlja poteškoću imaju pravo nepostiti, ali su dužne isti broj dana napostiti.
  • Žena kojoj se završi hajz ili nifas pred zoru i ne stigne okupati se, ispravan joj je post tog dana, ali dužna je okupati se za sabah namaz.
  • Poluciranje u snu ne kvari post, a spolni odnos i samozadovoljavanje kvari. Onaj ko zaposti kao džunub ispravan mu je post, ali dužan je okupati se za sabah namaz.
  • Nenamjerno povraćanje ne kvari post, a namjerno kvari po većini učenjaka.
  • Hidžama ne kvari post, po ispravnijem mišljenju, ali je predostrožnije ne činiti je u toku posta.
  • Dozvoljeno je u toku posta poljubiti suprugu (ako nije iz strasti), okupati se, namirisati, oprati zube, koristiti misvak, pomirisati hranu i sl.
  • Teravija se klanja dva po dva rekata, a pokuđeno je klanjati četiri po četiri, ali je ispravno.
  • Pokuđeno je prenajedanje u ramazanu i mimo ramazana.
  • Nakon klanjanja vitr-namaza pohvalno je reći tri puta: Subhanel-Melikil-Kuddus/slavljen neka je Vladar Sveti.
  • Kunut-dova se uči nakon povratka sa ruku’a zadnjeg rekata vitr-namaza, a može se učiti i prije odlaska na ruku’u.
  • Pokuđeno je klanjati vitr-namaz oponašajući njime akšam-namaz (dva sjedenja sa jednim selamom), ali je ispravan namaz jer hadis u kojem se to zabranjuje ima slabost u lancu prenosilaca.
  • Pohvalno je klanjati teraviju u džematu, a dozvoljeno je klanjati i kod kuće pojedinačno.
  • Nije zabranjeno klanjati teraviju dvadeset rekata ili više ili manje od toga.
  • Najbolje je klanjati teraviju osam rekata uz tri rekata vitra, ali ako se duže uči Kur’an i duže ostaje na ruku’ima i sedždama, a ako se kraće uči i ostaje, onda je bolje klanjati veći broj rekata.
  • Greška je da muškarci ostave klanjanje akšam-namaza u džamijama radi iftara.
  • Pogrešno je odgađati klanjanje akšam-namaza radi iftara, nego je propisano prekinuti post (sa par hurmi ili gutljaja vode), klanjati akšam, pa onda nastaviti sa jelom ako imamo potrebu.
  • Onaj ko vidi drugu osobu da jede ili pije u toku posta iz zaborava, dužan je upozoriti je.
  • Onaj ko greškom, nenamjerno, iz neznanja ili iz zaborava učini nešto što kvari post, nastavit će postiti i post mu je ispravan.
  • Osoba koja ne zaposti početak dana iz opravdanog razloga (putovanje, bolest, hajz…) nije dužna postiti ostatak dana, nego će napostiti taj dan naknadno, ali ne treba javno da jede i pije da ne bi zbunjivala druge i bila uzrokom lošeg mišljenja i sl.
  • Bolesnik koji se ne nada skorijem ozdravljenju i stara osoba koja je iznemogla, pa nisu u stanju postiti niti napostiti propuštene dane, za svaki dan će nahraniti po jednog siromaha muslimana.
  • Ramazan je dužan postiti svaki musliman koji je polno punoljetan, razuman, fizički sposoban i nije na putovanju; putniku i bolesniku dozvoljeno je da ne poste, ali su dužni isti broj dana napostiti.
  • Post je sustezanje od jela, pića, spolnog općenja i onoga što ima isto značenje kao jelo, piće i spolno općenje; od nastupa prave zore pa sve do zalaska Sunca (akšama).

Preuzeto sa FB profila mr. Amira Smajića

Izvor:n-um.com

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close