Ako žena u hajzu (ciklusu) stavi ruku u vodu da li je ta voda onda nečista?

Pitanje:
Moja žena je imala menstruaciju i u toku tog perioda izvadila je sapun iz vode sa kojom sam se ja kasnije okupao, nije me o tome obavijestila osim nakon kupanja. Da li je ova voda bila nečista ili ne, i da li ja trebam ponoviti gusl ili ne?

Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
 
Osnova kod vode jeste da je ona čista i čisteća, i ona ne gubi ovo svojstvo osim kada u nju upadne nečistoća koja promijeni njenu boju, okus ili miris. Tek onda se ta voda smatra nečistom.
 
Što se tiče žene koja je u hajzu koja stavi svoju ruku u vodu, to nema nikakvog utjecaja na vodu i ne čini je nečistom. Jer je tijelo muslimana čisto bio da je džunup ili da je žena u hajzu čisto, zbog hadisa kojeg bilježi Buharija (276) i Muslim (556) od Ebu Hurejre, radijallahu anh, da je sreo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na nekom od medinskih puteva, onda je otišao i okupao se, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je primjetio da ga nema. Pa kada je se vratio rekao mu je: „Gdje si bio o Ebu Hurejre?“ Pa je rekao: „O Allahov Poslaniče, sreo si me a bio sam džunup, pa nisam volio da sjedim s tobom dok se ne okupam.“ Pa je rekao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Subhanellah, doista mumin ne može biti nečist.“
 
Kaže Imam Nevevi, rahimehullahu te'ala: „Ovaj hadis je velika osnova kod čistoće muslimana, živog ili mrtvog, što se tiče život – takav je čist po jednoglasnom mišljenju svih muslimana…“ Šerhu Muslim.
 
Isto tako kaže, rahimehullahu te'ala: „Kažu učenjaci da nije pokuđeno leći sa ženom u hajzu niti je pokuđeno poljubiti je. Niti je pokuđeno da ona stavlja svoju ruku u neku tečnost. Nije pokuđeno da pravi hranu niti da kuha tijesto, ono što ostane od hrane iza nje i njen znoj su čisti. Učenjaci su složni oko ovog. Prenosi Imam Ebu Dža'afer Muhammed ibn Džerir u svojoj knjizi o mezhebima učenjaka konsenzus muslimana oko svega ovog. Dokazi na to iz sunneta su jasni i poznati…“ Šerhu Muslim.
 
Kaže El-Khureki, rahimehullahu te'ala: „Žena u hajzu, osoba koja je džunup i mušrik ako stave svoju ruku u vodu, takva voda je čista. Kaže Ibn Kudame, rahimehullahu te'ala: 'Što se tiče čistoće vode, oko toga nema sumnje, osim da njihovim rukama bude nešto od nečistoće, jer su njihova tijela čista, i ovi hadisi ne podrazumijevaju nečistoću njihovih tijela.' Kaže Ibn Munzir, rahimehullahu te'ala: 'Složni su svi učenjaci da je znoj džunupa čist, to se prenosi od Ibn Omera, Ibn Abbasa i Aiše, radijallahu anhum, i od drugih fekiha. kaže Aiša, radijallahu anha, da je znoj žene u hajzu čist. Ovo je govor Šafije i Malika i ashabu-r-re'j. Ne zna se da je neko mimo njih rekao nešto drugo.'“ El-Mugni, 1/135.
 
Na osnovu ovoga tvoje kupanje je ispravno i ne moraš ga ponavljati.
 
A Allah najbolje zna.

 

Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/ar/170801

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close