Allah voli onoga ko radi i trudi se da prehrani porodicu

Prenosi se od Alije, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: “Allah, dž.š., voli vidjeti Svoga roba kako nastoji na dozvoljen (halal) način zaraditi.” (Taberani i Dejlemi)

Od Malika ibn Enesa, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Traganje za dozvoljenom (halal) opskrbom je obaveza svakog muslimana.“ (Hadis bilježi Taberani, a El-Munziri kaže da mu je lanac prenosilaca dobar (hasen))

Prenosi se od Rafia ibn Hadidža da je neko upitao: “‘O Allahov Poslaniče, koji je način zarade najbolji?’ Poslanik, s.a.v.s, odgovori: ‘Čovjekov rad vlastitim rukama i svaka čestita kupoprodaja.'” (Hadis bilježe Ahmed, EI-Bezzar i Et-Taberani od Ibn Omera uz pouzdan niz prenosilaca.)

U ovom hadisu se misli na kupoprodaju u kojoj nema zabranjenog poslovanja ni prevare. Osnovni načini zarade jesu: poljoprivreda, trgovina, proizvodnja – najbolje je zanatsrvo, odnosno rad vlastitim rukama

Dužnost poznavanja propisa o prodaji i kupnji

Svako ko se prihvata privređivanja dužan je poznavati i ispravan i pogrešan način na koji se do opskrbe dolazi kako bi njegov poslovni odnos bio legalan, a njegovi postupci bili daleko od svakog nereda.

Postoji predanje da je Omer, r.a., obilazio pijacu i da je neke trgovce udarao bičem, govoreći: “Na našoj će pijaci prodavati samo onaj ko je upućen u trgovinske propise. U suprotnom, jest će kamatu, htio ili ne htio.”

Danas se veliki broj muslimana nemarno odnosi prema učenju trgovinskih propisa i zanemaruju tu oblast. Počeli su ne pridavati pažnju konzumiranju harama koliko god rastao profi i umnožavala se zarada. To je velika greška koje se moraju kloniti svi koji se bave trgovinom, kako bi im se razaznalo dozvoljeno od zabranjenoga, kako bi im zarada lijepa bila i kako bi bili, koliko je to moguće, udaljeni od sumnjivih stvari.

Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: “Učenje je obaveza svakog muslimana i muslimanke.”

Neka ovo smatra upozorenjem svako ko želi jesti halal, na lijep način zarađivati i zadobiti povjerenje ljudi i Allahovo zadovoljstvo. En-N u’man ibn Bešir veli da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao: “Jasno je šta je dozvoljeno, a jasno je i šta je zabranjeno. Između toga su sumnjive stvari. Onaj ko se kloni stvari što mu nalikuju grijehu još će se više kloniti jasnih mu zabrana. A ko se osmjeli na ono za šta postoji sumnja da spada u grijeh ima mogućnost da upadne u jasnu zabranu. Grijesi su Allahov zabranjeni posjed; za onoga ko stado oko zabranjenog posjeda čuva postoji bojazan da će mu stado u njega i upasti.” (Bilježe Buhari i Muslim)

Izvor: djelo Fikhus-sunne, V tom, autora Sejida Sabika

Za Akos.ba priredio: Nedim Botić

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close