Bajram u Poslanikovoj porodici

U jednom divnom danu u gradu Allahovog Poslanika, s.a.v.s.,u jutru Bajrama, kuća i okolina Allahovog Poslanika, s.a.v.s., su svjedočili radost, sreću i veselje. Cjelokupno medinsko društvo s Poslanikom, s.a.v.s., na čelu je iskazivalo radost i zadovoljstvo zbog Bajrama. Bajram je u kuću Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ali i u muslimansko društvo, unosio radost.

Aiša, r.a., nam opisuje bajramsku atmosferu u Poslanikovoj kući. Ona priča: „Allahov Poslanik, s.a.v.s., je ušao kod mene i tu zatekao dvije djevojčice, robinje kako opjevaju događaje iz pohoda Buas te je legao na svoju postelju. Uto je došao Ebu Bekr, r.a., i rekao: ‘Zar šejtanske frule u kući Allahovog Poslanika?’ Na to mu Poslanik, s.a.v.s., reče: ‘Ostavi ih, Ebu Bekre.’

Nedaleko od Poslanikove, s.a.v.s., kuće odvijalo se još jedno bajramsko veselje. Abisinci su igrali uz svoje štitove i koplja. Ili bih pitala Poslanika, s.a.v.s., – priča Aiša, r.a., ili bi mi on kazao: ‘Želiš li gledati?’ ‘Želim,’ rekla sam. On me postavio iza sebe, pa bih svoj obraz naslonila uz njegov i tako gledala sve dok mi nije dosadilo. Kada mi je dosadilo, on me upitao: ‘Je li ti dosta?’ ‘Jeste,’ rekla sam. ‘Onda idi,’ kazao je Poslanik, s.a.v.s.

Isto tako, na jednom drugom mjestu, u blizini Poslanikovog, s.a.v.s., doma, čuo se žamor i pjevušenje djece. Poslanik, s.a.v.s., je ustao i vidio Abisinku kako se njiše i poigrava a oko nje dječica pjevaju, pa reče: ‘Aiša, dođi i pogledaj.’ Ja sam spustila bradu na njegovo rame i posmatrala je. On me je onda upitao: ‘Je li ti dovoljno?’ A ja sam mu, želeći da vidim koliko mu značim i koje je moje mjesto kod njega, odgovarala: ‘Nije, hoću da gledam.’

Abisinci su te pjesme pjevali na svom maternjem jeziku, pa se Poslanik, s.a.v.s., raspitivao o njihovom značenju. Enes b. Malik prenosi kako su Abisinci igrali i pjevali ispred Allahovog Poslanika, s.a.v.s., izgovarajući riječi koje on  nije razumio, te je upitao: ‘Šta to govore?’ ‘Govore da je Muhammed, s.a.v.s., dobar čovjek’ – bi mu rečeno.

Bajramom je dozvoljeno iskazati veselje i radost prema ukućanima više nego što je to u ostalim prilikama uobičajeno. Na taj način se postiže veselje i razonoda za dušu i tijelo. Ukoliko čovjek zbog svog ugleda, starosti i pobožnosti ne teži takvom načinu veselja i razonode u vrijeme Bajrama, a njegovi mlađi ukućani to, ipak, žele, trebao bi im to omogućiti.

Veselje u danima Bajrama je obilježje islama. Poslanik, s.a.v.s., nije niti jednom osudio pjesmu i razonodu djevojčica koje su pjevušile, već je to prihvatio i zatražio od Ebu Bekra da  ih pusti da nastave sa pjesmom.

Poslanik, s.a.v.s., je pokazao primjerom prema Aiši, r.a., kako biti blag prema supruzi i kako pridobiti njenu ljubav, jer ona voli nježnost i osjećanja. To će se postići udovoljavanjem njenim prirodnim željama i navikama koje su dozvoljene. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je pokazao najbolji primjer ovakvog ponašanja. Kuće njegovih supruga bile su ispunjene dobročinstvom, ljubavlju i pažnjom prema majkama vjernika, njegovim, s.a.v.s., suprugama. Njihov odnos bio je izgrađen na nastojanju da se ostvari blizina i međusobna ljubav, a to nam je jasno iz Aišinih, r.a., riječi gdje kaže da je spuštala svoj obraz uz obraz Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Ovakvi postupci uspostavljaju harmoniju i duševnu komunikaciju među supružnicima.

U Poslanikovom, s.a.v.s., ophođenju prema Aiši, r.a., i udovoljenju njenim željama je jasna poruka očevima, braći i supružnicima da nastoje ostvariti ovakav stupanj komunikacije sa ženskom populacijom. Zbog toga je Aiša, r.a., često govorila: „Cijenite želje mlade djevojke koja želi zabavu.“ Cijenite njenu želju za zabavom i razonodom sve dok ona sama ne ispuni svoju potrebu za time. Sprečavanjem i zabranama čovjek može prouzrokovati samo kontraefekat.

Čovjekova posvećenost zabavi i odmoru u vrijeme Bajrama ne smije skrenuti s puta šerijata i biti u suprotnosti s principima odgoja. Igra i zabava u danima Bajrama nikako ne opravdava činjenje zabranjenog niti čovjeka oslobađa  njegovih obaveza koje ima u vjeri. Također, to ne smije biti razlog niti način uznemiravanja nekog od ljudi. Aiša, r.a., je spomenula da bi je Poslanik, s.a.v.s, zaklonio i ona bi tako posmatrala Abisince, a i ove djevojčice koje su pjevale pjesme nisu bile u osnovi pjevačice, već su to radile isključivo zbog Bajrama.

Bajram je radost za ummet

cb0535f3423940eb2c7864b8da0d3b03Bajram u islamu nije privatni i individualni blagdan. Njegovu suštinu i ljepotu ne može osjetiti pojedinac izoliran od ostatka društva. Bajram je radost za cjelokupan ummet. Zbog toga šerijat dolazi s naredbom da ovo bude blagdan i radost sviju, počevši od onih koji su najzaslužniji, roditelja, pa onda i svih onih s kojima nas vežu rodbinske, prijateljske ili komšijske veze. Na ovo ukazuju i propisi koji se vežu za oba bajrama, i Ramazanski i Kurbanski čiji cilj jeste pružiti pomoć drugima u vidu sadakatu-l-fitra i kurbana.

Mudri i pobožni pripadnici islama su shvatili da je ispunjenje potreba siromašnih i muhtadžni neodvojiv segment svakog srećnog bajrama. Bajram je radost, milost, ljubav i međusobna povezanost. Naša plemenita historija zabilježila je divne slučajeve pobožnjaka i mudraca koji su suštinu svoje sreće na Bajramu vidjeli u tome da se nađu na ispomoći nemoćnima, siromašnima i potrebnima.

Cjelokupan Poslanikov, s.a.v.s., život je bio Bajram

Cjelokupan Poslanikov, s.a.v.s., život, svaki dan i svaki trenutak bili su ispunjeni radošću i srećom za sve one koji su bili u kontaktu s njim, koji su se s njime družili i čiji put je bio obasjan svjetlošću njegove upute. Zbog toga su skupovi na kojima je on bio uvijek bili ispunjeni ljudima različitih spolova, starosti i strukture. Na njima su bili i obični ljudi, i prvaci, zajednice ljudi i njihovi vođe, žene koje su učile i od njega tražile fetve, starci, omladina i djeca. Svako od njih je uspio za sebe uzeti dio te veličanstvene blagodati. Ove blagodati nisu lišeni ni oni koji dolaze nakon ove prve generacije. Svoj udio u njoj imaju generacije muslimana koje će do Sudnjeg dana slijediti stazu i uputu Poslanika, s.a.v.s., a Uzvišeni Allah je kazao: Allah je vjernike milošću Svojom obasuo kad im je jednog između njih kao poslanika poslao, da im riječi Njegove kazuje, da ih očisti i da ih Knjizi i mudrosti nauči, jer su prije bili u očitoj zabludi. (Ali Imran, 164)

 

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Autor: Dr. Halid b. Abdurrahman eš-Šaji’

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close