Čišćenje Medine od pokvarenjaka i njeno rušenje na kraju vremena

Podsticao je Božiji Poslanik savs stanovanje u Medini. Bodrio je na to i obavijestio da niko neće napustiti Medinu zato što mu se u njoj ne sviđa a da ga Allah dž.š. neće u njoj zamijeniti sa boljim od njega.
Obavijestio je da će od predznaka Sudnjeg dana biti pročišćenje Medine od njenih pokvarenjaka, koji su najgori ljudi, kao što kovački mijeh čisti jalovinu željeza.

Bilježi Imam Muslim od Ebu Hurejre r.a. da je Resulullah s.a.v.s. rekao: “Doći će vrijeme kada će čovjek pozvati amidžiće i rođake govoreći: ‘Dođite u izobilje, dođite u izobilje, a Medina im je bolja kad bi samo znali.’ Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša niko je neće napustiti prezirući je a da ga Allah neće zamijeniti boljim od njega. Doista je Medina poput mjeha koji odvaja nečistoću. Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se Medina ne očisti od pokvarenjaka kao što mjeh čisti jalovinu od željeza.” (Muslim, 9/153)

Kadija ‘Ijad ovo čišćenje posmatra u vremenu Resulullaha s.a.v.s. jer hidžru i boravak u Medini nije mogao učiniti niko osim čvrstog vjernika, a licemjeri i neznalice nisu mogli izdržati žestinu nedaće u njoj, tako da ne mogu računati ni na nagradu u tome.

Nevevi to smješta u vrijeme Dedždžala, a izbor kadije ‘Ijada mu se čini malo mogućim, te spominje mogućnost ovog događaja u različitim vremenskim razdobljima.

Hafiz Ibn Hadžer spominje mogućnost događanja u oba vremena:
– Vrijeme Resulullaha s.a.v.s .potvrđujući to slučajem beduina zabilježenog u Buhariji od Džabira r.a.: “Došao je beduin Poslaniku s.a.v.s. i dao prisegu za Islam. Potom je došao sutradan i rekao: ‘Istjeraj me iz Medine!’ Poslanik to odbi tri puta i reče: Medina je poput mjeha, odvaja prljavštinu a ostavlja ljepotu.” (Buhari,4/96)
– Drugo vrijeme je vrijeme Dedždžala kao što Buharija bilježi hadis Enes ibn Malika r.a. u kojem je Resulullah s.a.v.s. spomenuo Dedždžala i rekao: “Potom će se Medina sa svojim stanovništvom tri puta zatresti pa će Allah dž.š. iz nje izvesti svakog nevjernika i licemjera.” (Buhari, 4/95)

Što sa pak tiče perioda između ta dva vremena ovaj hadis se ne odnosi na njega. Mnogo je vrijednih ashaba koji su napustili Medinu poslije smrti Resulullaha s.a.v.s. kao Muaz ibn Džebel, Ebu Ubejde, Ibn Mes’ud, Alija; Talha, Zubejr, Ammar i druga najbolja stvorenja. Sve to ukazuje da se hadisom željelo istaći određeno vrijeme i ljudi nad drugima, dokazujući to riječima Uzvišenog: “A ima ih i među stanovnicima Medine koji su u licemjerstvu spretni;”(Et-Tevba,101) a licemjer je bez sumnje, nevaljalac. (Fethul-Bari, 4/88)

Što se tiče potpunog odlaska ljudi iz Medine to će se desiti na kraju vremena, pred sami početak Sudnjeg dana. U hadisu Ebu Hurejre r.a. stoji: “Čuo sam Božijeg Poslanika s.a.v.s. kad je rekao: ‘Napustiće te Medinu u dobru u kojem je bila. U nju neće niko ulaziti osim zvijeri – misli se na grabljivice, životinje i ptice. Zadnji će u njoj ostati dva čobana iz plemena Muzejna. Ići će u Medinu goneći ovce a u Medini će naći divljinu. Ići će dok ne stignu do posljednje padine. Tu će pasti na lica.’” (Buhari, 5/89-90)

Imam Malik bilježi hadis Ebu Hurejre r.a. u kojem Resulullah s.a.v.s. kaže: “Sigurno ćete ostaviti Medinu sa najljepšim što je u njoj pa će ući pas ili vuk i mokriti na zid mesdžida ili na minber.” Upitaše: “Allahov Poslaniče, čiji će biti plodovi toga vremena?” “Zvijeri, ptica i grabljivica”, odgovori on. (El-Muveta, 2/888)

Ibn Kesir kaže: “Svrha hadisa je ukazati na to da će Medina ostati čitava u danima Dedždžala, takva će biti i u vremenu Isa a.s. sve dok Isa a.s. ne umre i ne bude pokopan u njoj, zatim će se srušiti poslije toga.”
(En-Nihaje, El fiten vel-melahim, 1/158)

Zatim je spomenuo hadis Džabira r.a.: “Prenio mi je Omer ibn Hattab r.a. da je čuo Resulullaha s.a.v.s. kad je rekao: ‘Putovaće konjanik do obronaka Medine a zatim će reći: ‘U ovom gradu je nekada bilo mnogo muslimana.’”
(Musned Ahmeda, 1/124, 124)

Ibn Hadžer kaže: “Prenosi Omer ibn Šubbe sahih predaju od Avf ibn Malika u kojoj stoji: ‘Ušao je Resulullah s.a.v.s. u mesdžid pa nas je pogledao i rekao: ‘Allaha mi, sigurno će poniženi stanovnici Medinu ostaviti četrdeset godina grabljivicama, pticama i zvijerima.’” Potom Ibn Hadžer kaže: “Ovo se sigurno još nije dogodilo.” (Fethul-Bari, 4/90)

Sve ovo upućuje na to da će potpuno napuštanje Medine biti na kraju vremena. Nakon izlaska Dedždžala i spuštanja Isa sina Merjeminog a.s. Moguće je da se to dogodi sa pojavom vatre koja će tjerati ljude, i to će biti posljednji predznak Sudnjeg dana i prvi znak početka Smaka svijeta jer poslije ovog predznaka nema ništa osim Smaka.

Potvrđuje to i hadis Ebu Hurejre r.a.: “Posljednji koji će ostati u njoj su dva čobana iz Muzejne, željeće Medinu, tjerajući ovce, a naći će je divljom;”(Buhari, 4/89-90), znači: “Napuštenom od ljudi ili nastenjenom zvijerima, a Allah dž.š.,opet, zna najbolje.”

Izvor: “Predznaci sudnjeg dana”

Autor: Dr. Yusuf ibn Abdullah ibn Yusuf Al-Wabil

Priredio: Namik.E.Galijašević

Obrada: islam-iman.com

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close