Crteži koji prikazuju sličnost namaza i joge

Namaz treba biti obavljan vrlo svjesno i promišljeno, fizički i duhovno. Mnogo je diskusija u vezi duhovnog značaja namaza. Fizička važnost je, međutim, često zanemarena.

Tokom obavljanja sedžde možete pomisliti kako je to baš poput jedne poze u jogi. Nikada nije vezivano za jogu, ali njene koristi jesu. Sedžda u namazu je skoro identična Balasani ili dječjoj pozi u jogi. Ukoliko povučete paralele između joge i poza u namazu, otkrit ćete da su sve one sadržane u početnom nivou joge.

Pogledajte pozicije u namazu i njihove sličnosti sa jogom, te zdravstvene koristi:

yoga

Tokom Kijama i Namaste, jednaka je raspodjela na oba stopala. Ovo umiruje nervni sistem i balansira tijelo. Tijelo se puni pozitivnom energijom. Ova pozicija izjednačava leđa i poboljšava stav.

yoga2

Ruk’u i Ardha Uttanasana, stojeći pretklon, potpuno istežu mišiće donjih leđa, prednji torzo, bedra i listove. Krv se pumpa u gornji torzo. Ova pozicija usklađuje mišiće stomaka, abdomena i bubrega.

yoga3

Sjedenje i Vajrasana, poza dijamanta, pomažu detoksifikaciju jetre i stimulišu peristaltičko djelovanje debelog crijeva. Ova pozicija pomaže digestiju, potistkujući sadržinu stomaka ka dolje. Pomaže liječenje proširenih vena i bolnih zglobova, povećava fleksibilnost i ojačava karlične mišiće.

yoga4

Sedžda je najvažnija pozicija u namazu. Ova poza stimuliše frontalnu koru mozga. Ostavlja srce u poziciji višoj od mozga, što povećava dotok krvi u gornje regije tijela, posebno u glavu i pluća. Ovo dozvoljava mentalnim toksinima da se iščiste. Ova pozicija dopušta stomačnim mišićima da se razviju i sprječava razvoj labavosti u srednjem dijelu. Održava ispravnu poziciju fetusa kod trudnice, snižava visok krvni pritisak, povećava elasticitet  zglobova i snižava stres, anksioznost, vrtoglavicu i zamor.

yoga5

Mnogi ljudi izvode jogu sa instrukcijama za umirenje, koje im pomažu meditirati. Blagim glasom, žena ili muškarac vam opisuje kako da dišete, šta da zamišljate i šta da osjećate. Učenje Kur’ana služi kao sličan vodič pojedincu. Međutim, ne služi vam kao vodič samo tokom namaza, već i tokom života. Mnogi opisuju meditaciju kao izvor prosvjećivanja koji ih ostavlja u miru i olakšava im dnevne aktivnosti. Namaz služi baš toj svrsi. Vođenje i mir su ključne vrijednosti u islamu do te mjere da nam je namaz potreban pet puta na dan. Toliko je značajan da je jedan od pravaca islama, sufizam, kreiran sa meditacijom u osnovi fokusa.

Ovo su samo neke od koristi povezane s namazom. Koristi od učenja Kur’ana, zajedno sa drugim dijelovima molitve, ulaze u aspekte psihologije, sociologije, neurologije i mnogo, mnogo dublje.

I sada bez brige možemo reći da muslimani praktikuju jogu već više od 1,400 godina! Pa, kada vas sljedeći put neko pita jeste li probali jogu, recite: Jesam, jesam, jesam!

Obrada:www.novihorizonti.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close