Čuda Allahovog stvaranja: Zašto su orasi idealna hrana za mozak i srce?

Zašto su orasi idealna hrana za mozak i srce?

Razlog se krije u bogatom nutritivnom sastavu ovog koštunjavog voća. Svako koštunjavo voće dobro je za zdravlje, ali u uporedbi s drugim orašastim plodovima orasi sadrže dvostruko više antioksidanata. Orah je nevjerojatan izvor vrijednih nutrijenata. Sadrži antioksidante, kvalitetne masne kiseline, željezo, kalcij, magnezij, fosfor, cink, mangan, selen, vitamine B, E i K. Samo 30 grama oraha dnevno može značajno poboljšati vaše zdravlje, jer naše tijelo opskrbljuju s 90% dnevne doze kvalitetnih masnih kiselina.

Samo šaka oraha dnevno obezbjeđuje nam proteine, biljna vlakna, omega-3 masne kiseline i antioksidante. Ta količina oraha (što odgovara četvrtini šolje) može biti važan izvor proteina za vegeterijance, jer ih sadrži osam grama. Orasi su specifični po tome što su posebno bogati alfa-linoleinskim kiselinama (ALA) koje se smatra dobro za umirivanje srčane aritmije. Orah sadrži i vitamin E u rijetkom obliku gama-tokofetola, vrlo korisnog po zdravlje srca i krvih sudova. Upravo zbog toga redovnom konzumacijom oraha pomaže se u održavanju prohodnosti arterija i doprinosi spuštanju nivoa lošeg, a povećavanju dobrog holesterola u krvi. Treba reći i da orasi imaju najveći postotak antioksidansa od svih orašastih plodova.

Redovno konzumiranje oraha značajno smanjuje rizik od srčanih bolesti. Orasi sadrže velike količine alfa-linolenske kiseline. To je vrsta omega-3 masnih kiselina koja se nalazi samo u biljkama i igra važnu ulogu u održavanju zdravlja srca. Alfa-linolenska kiselina štiti od upale i ovapnjenja krvnih žila, smanjuje rizik od srčanog udara i normalizira krvni pritisak. Važna je za kognitivne sposobnosti i normalan razvoj organizma. U skladu sa studijom objavljenom u American Journal of Clinical Nutrition, konzumiranje oraha smanjuje LDL holesterol i povećava razinu dobrog kolesterola. Visoke količine omega-3 masnih kiselina u orahu čine ga izvrsnom hranom za mozak. Manjak istih može negativno utjecati na pravilno funkcioniranje mozga.

Studija na Univerzitetu Purdue je otkrila da djeca s nedovoljnim unosom omega-3 masnih kiselina imaju poteškoće u ponašanju i učenju. Orasi pomažu i kod smanjenja simptoma depresije, hiperaktivnosti i Alzheimerove bolesti. „Orah i njegovo ulje doprinose smanjenju nivoe stresa i snižavaju visoki pritisak uzrokovan stresom“, – objavio je Journal of the American College of Nutrition. Omega-3 masne kiseline u orahu djeluju antiupalno, što smanjuje rizik od bolesti krvnih žila, srčanog i moždanog udara, hipertenzije, raka crijeva, prostate i dojki.

Sve su ovo razlozi zbog kojih je orah idealna hrana za srce i mozak.

Za Akos.ba piše: Nedim Botić

orizarenews

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close