Da li će Medina imati sedmero vrata u vrijeme kada se pojavi Dedždžal?

Pitanje:
Pročitao sam jedan hadis u Buharijinom “Sahihu” u kome se kaže da će Medina, kada se pojavi Dedždžal, imati sedmero vrata, a na svakim od njih će biti dva meleka čuvara koji će sprječavati Dedždžala da uđe u Medinu. Koliko ja znam, Medina u današnje vrijeme nema vrata već samo puteve. Moje pitanje glasi: Da li riječ vrata u ovome hadisu simbolizira puteve? Ukoliko je odgovor potvrdan, koliko je onda puteva koji vode ka Medini?

Odgovor:
Neka je Hvala Allahu. Hadis koga zainteresirani spominje u pitanju ima grešku u prenošenju. Hadis koga prenosi Buharija, Allah mu se smilovao, u svome “Sahihu” u poglavlju “Odlike Medine” (1879) kao i u poglavlju “O iskušenjima” pod brojem (7125), a koga od Poslanika, s.a.v.s., prenosi Ebu-Bekr, r.a., glasi: “U Medinu neće ući strah od Dedždžala. On će toga dana imati sedmero vrata od kojih će na svakima biti po dva meleka.”
Ibn-Hadžer el-‘Askelani, Allah mu se smilovao, u svome “Fethu” bilježi, komentarišući to što je Vjerovjesnik, s.a.v.s., kazao da će “Medina imati sedmero vrata,” da je Ijad rekao: “Pod ovim se podrazumijevaju enkab (prilazi) kao što prenosi i Ebu-Hurejre.”
U “Sahihu” stoji, a prenosi Ebu-Hurejre, da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: “Na medinskim prilazima (enkab) su meleki, u nju neće ući ni kuga ni Dedždžal.”
El-Hafiz u “Fethu” (4/96) kaže Ibn-Vehb da su enkab množina od nakb i da se pod enkab podrazumijevaju ulazi ili vrata, kako neki kažu, a u osnovi to znači put između dva brda. Neki kažu da su enkab putevi koje ljudi slijede – shodno značenju ovoga korijena upotrijebljenog u Kur’anu.
Ovo je sve što El-Hafiz navodi u komentaru navedenog hadisa. O pomenutoj stvari moglo bi se razmišljati na slijedeće načine:

– moguće je da će Medina u budućnosti, u vrijeme pojave Dedždžala, imati vrata, mada ih sada nema;
– moguće je da se pod vratima podrazumijevaju glavni ulazi mada nisu u vidu vrata;
– moguće je da meleki kojima je povjereno čuvanje Medine paze na sedam pravaca, a na svakom pravcu se nalaze po dva meleka te se pravac naziva “vrata” (bab) što je u arapskom jeziku dopušteno.
Allah najbolje zna.

Odgovori o islamskom vjerovanjau – Muhammed Salih Munnedždid – 86 str.

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close