Da li je obaveza klanjati 2 rekata pri dolasku u džamiju?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Uzimajući u obzir dva hadisa Poslanika s.a.v.s; prvi, parafraziram, da kada uđemo u džamiju prije nego sjednemo klanjamo 2 rekata, i drugi hadis u kojem Poslanik s.a.v.s zabranjuje namaz nakon sabah namaza dok sunce ne izađe i nakon ikindije namaza sve dok sunce ne zađe. Moje pitanje se odnosi na klanjanje Tehijjetul-mesdzida. Da li je dozvoljeno klanjati prije akšam-namaza, tj. na koji hadis se osloniti na zabranu klanjanja ili na preporuku da klanjamo ovaj namaz prije nego sjednemo džamiji?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U navedenom slučaju prednost ima propis o pokuđenosti klanjanja u spomenutom vremenu u odnosu na preporuku klanjanja tehijjetul-mesdžida prilikom ulaska u džamiju. Preporuka klanjanja tehijjetul-mesdžida je norma općeg karaktera, dok je zabrana, odnosno pokuda klanjanja namaza u tri vremena (pred izlazak i zalazak sunca te kada je ono u zenitu) posebna norma. Posebna norma  u ovom slučaju ima prednost u odnosu na opću i specificira je. U poznatom hanefijskom fikhskom djelu Meraqi el-felah (str. 74.) izričito se navodi da je strogo pokuđeno (mekruh tahrimii) u spomenuta tri vremena klanjati nafilu makar ona bila vezana za neki povod, poput zavjetnog namaza, dva rekjata poslije tavafa, dva rekjata poslije uzimanja abdesta, tehijjetul-mesdžida, pritvrđenih sunneta.

Islamskazajednica.ba

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close