Da li je za umrlog bolje zaklati kurban ili u vrijednosti kurbana podijeliti sadaku?

Ulema – islamski učenjaci razišli su se o tom pitanju. Naravno, svako od njih ima svoje argumente. Na osnovu ponuđenih argumenata i mišljenja uleme smatram da je bolje dati sadaku u vrijednosti kurbana, posebno ako će to biti sadaka džarije (sadaka koja traje) i ako će ljudima više koristiti. Izuzetak bi bila situacija kada je, radi općeg dobra, korisnije kurban zaklati i kada osoba ostavi imetak i oporuči da se za nju, nakon njene smrti kolje kurban, jer to je validna oporuka koju je obaveza izvršiti, s obzirom da je oporučeno nešto što je halal. Da je u drugim situacijama bolje dati sadaku dokaz je praksa Poslanika, s.a.v.s. Naime, on nije praktikovao da kolje kurban za umrle, nego je jedan kurban klao za sebe i svoju porodicu, a jedan za muslimane iz njegovog ummeta koji nisu bili u stanju da kurban zakolju. Ashab Džabir ibn Abdullah prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s, zaklao, na dan kad se kolju kurbani, dva uškopljena bijelo-crna rogata ovna. Kada ih je položio na bok (okrenuvši ih u pravcu Kabe) proučio je: “Okrenuo sam, uistinu, svoje lice Onome koji je oprirodio nebesa i Zemlju čistom Ibrahimovom vjerom i ja nisam od onih koji mu pripisuju sudruga (mušrika). Moj namaz, moji obredi, moj život i moja smrt, uistinu pripadaju Allahu, Gospodaru svjetova. On nema sudruga. To mi je naređeno i ja sam musliman. Allahu, ovo je od Tebe i upućuje se Tebi od Muhammeda i njegova ummeta. S imenom Allaha. Allah je najveći.” Nakon te dove on je kurbane zaklao svojom rukom. (Ebu Davud, Sunen, “Kitabud-dahaja”, br 2413) Dakle, Poslanik, s.a.v.s, nije praktikovao da kolje kurban za umrle. To nije bilo poznato prvim generacijama muslimana, ako se izuzme hadis koji se prenosi od Alije, r.a, u kom kaže da mu je Poslanik, s.a.v.s, oporučio da za njega kolje kurban. Međutim, o vjerodostojnosti tog hadisa postoji duga rasprava.
Na osnovu svega navedenog smatram da je bolje, kako sam na početku rekao, da se u visini vrijednosti kurbana podijeli sadaka i da se vodi računa da, po mogućnosti, to bude sadaka od opće koristi koja će ljudima duže koristiti. U situaciji kada osoba ostavi imetak i oporuči da se za nju kolje kurban tu oporuku treba izvršiti i sve meso podijeliti, a Allah, dž.š, najbolje zna.
Odgovorio: dr. Šukri Ramić

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close