Da li se Poslanik,a.s., nalazi na svakom mjestu gdje se klanja?
PITANJE: Neko veče na sijelu, jedan dobar musliman ustvrdio je da se Poslanik, s.a.v.s,
nalazi na svakom mjestu i da kad se klanja namaz salatul-hudur i prouči dova,
on lično bude prisutan. Ta njegova tvrdnja me malo zbunila pošto dolazi od
dobrog muslimana, a ipak mi izgleda nelogična, pa molim za komentar i
pojašnjenje.
ODGOVOR:
Islam nas uči da se Poslanik, s.a.v.s, ne nalazi svugdje. To se nužno razumije iz šerijatskih
dokaza. Njegovo tijelo i danas se nalazi u njegovu mezaru u gradu Medini. Opće je poznato, i u
tom pogledu postignut je konsenzus islamske uleme tokom historije, da je Poslanik, s.a.v.s,
umro u Aišinoj, r.a, sobi, koja je bila pored džamije i da je on u toj sobi sahranjen, jer se
poslanici sahranjuju na mjestu svoje smrti, te da se njegovo tijelo nalazi u tom mezaru do dana
današnjeg. Što se njegove duše tiče, ona je u Er-Refik el-Ea’la, u Džennetu. U vjerodostojnom
hadisu navodi se da je Poslanik, s.a.v.s, na samrti proučio: “Allahu, (daj mi da budem) u Er-
Refik el-Ea’la, tri puta, a zatim je ispustio dušu. Dakle, njegova duša, kao i duše svih
vjerovjesnika i mu’mina (vjernika), je u Džennetu. Doduše, te duše su na različitim stepenima,
shodno zaslugama koje su u dunjalučkom životu postigle, a Allah, dž.š, najbolje zna. Prema
tome, tvrdnja da Poslanik, s.a.v.s, prisustvuje kad se klanja neki poseban namaz, prouči dova,
ili mevlud, ili da je on uvijek na svakom mjestu, neutemeljena je i govori da osoba koja tako
tvrdi, ne poznaje islam i njegova učenja, pa makar ona i bila dobar musliman
Dr. Šukri Ramić