Dan koji će biti težak nebesima i zemlji-Podjela knjiga

Uzvišeni Allah je objavio: ‘’I svakom čovjeku ćemo ono što uradi o vrat privezati, a na Sudnjem danu ćemo mu knjigu otvorenu pokazati: Čitaj knjigu svoju, dosta ti je danas to što ćeš svoj račun polagati.’’ (El-Isra, 13-14.) Vjernici će knjigu svojih djela dobiti u desnu, a nevjernici i munafici, u lijevu ruku. O tome govore sljedeći ajeti: ‘’A onaj kome se da knjiga u lijevu ruku njegovu reći će: ‘’Kamo sreće da mi knjiga moja ni data nije i da ni saznao nisam za obračun svoj!’’ (El-Hakka, 25.) ‘’Onaj kome bude knjiga njegova u desnu ruku njegovu data, lahko će račun položiti i svojima će se radostan vratiti; a onaj kome bude knjiga njegova iza leđa njegovih data, propast će prizivati i u ognju će gorjeti.’’ (Inšikak, 7-12.) Primjećujemo da se u ajetima iz sure El-Inšikak, spominje da će nevjernici knjigu svojih djela dobiti u lijevu ruku, a u ajetu iz sure El-Hakka, spominje se da će im knjiga djela biti data iza leđa, što naizgled upućuje na kontradiktronst u ajetima. Međutim, komentatori Kur’ana su, na osnovu određenih predaja, otklonuli svaku sumnju u postojanje kontradiktornosti u spomenutim ajetima, objasnivši da će nevjernici, kada dobiju knjigu u lijevu ruku, pokušati je sakriti iza leđa, zbog sramote i poniženja koje će osjetiti.

 

Obračun (hisab)

 

U Kur’anu se često, kad se govori o Sudnjem danu, spominje termin el-hisab, a znači obračun koji će ljudi imati pred Allahom, za sve ono što su na dunjaluku radili. Na to aludira i hadis koji prenosi Ebu Berze u kojem je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Na Sudnjem danu, ni jedan čovjek se neće pomjeriti sa svoga mjesta dok ne bude pitan za četvero: za mladost – kako ju je proveo, za život u čemu mu je prošao, za imetak – kako ga je stekao i u šta ga je potrošio i za znanje – šta je s njim uradio.’’ (Tirmizi)

 

Obračun vjernika i nevjernika neće biti isti. Naime, Allah dž.š. će tog Dana sačuvati vjernike, ne samo džehennemske vatre, već i sramote pred ostalim ljudima.

 

Abdullah ibn Omer prenosi da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Allah će se na Sudnjem danu približiti vjerniku i postavit će zastor između njega i ostalih ljudi, a zatim će ga upitati: ‘’Sjećaš li se tog i tog grijeha koji si učinio?’’ Vjernik će odgovoriti: ‘’Sjećam, Gospodaru!’’ Zatim će ga Allah toliko podsjećati na grijehe koje je počinio, da će pomislit da je upropašten, a zatim će mu Allah reći: ‘’Ja sam ti te grijehe pokrio na dunjaluku, a danas ti ih opraštam.’’ A što se tiče nevjernika i munafika, pred svim ljudima će biti rečeno: ‘’Ovo su oni koji su poricali svoga Gospodara, pa neka je Allahovo prokletstvo na nevjernike!’’ (Buharija i Muslim) U Kur’anu se spominje da će oni koji dobiju knjigu djela u desnu ruku, lahko račun položiti. Šta se podrazumijeva pod lahkim obračunom? Prenosi se od Aiše r.a. da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Niko neće biti obračunat na Sudnjem danu, a da neće biti kažnjen.’’ Ja sam na to rekla: ‘’Allahov Poslaniče, zar Allah nije objavio: ‘’ ’Onaj kome bude knjiga njegova u desnu ruku njegovu data, lahko će račun položiti i svojima će se radostan vratiti.’’ Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je odgovorio: ‘’Ovdje se misli na izlaganje djela, a ne na obračun. Onaj ko bude detaljno obračunavan, on će biti kažnjen.’’ (Buharija i Muslim)

 

Prvo za što će čovjek polagati račun na Sudnjem danu jeste namaz. Enes ibn Malik r.a. prenosi da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Prvo za što će čovjek polagati račun na Sudnjem danu je namaz, pa, ako mu namaz bude ispravan, biće mu ispravna (primljena) i ostala djela, a ako mu namaz bude neispravan, takva će mu biti i ostala djela.’’ (Sahihul-džami’) A prvo zbog čega će se ljudi međusobno parničiti pred Alalhom, jeste ubistvo, odnosno krv. To potvrđuje hadis koji je prenio Ibn Mes’ud, u kojem stoji: ‘’Prvo za što će se suditi ljudima je prolijevanje krvi.’’ (Buharija i Muslim)

 

Jedan od simbola ili obilježja Sudnjega dana, a koji će obradovati vjernike, svakako je Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, Havd ili izvor, o kojem je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Dužina moga Havda je mjesec dana hoda. Njegova voda je bijelja od mlijeka, miris joj je prijatniji od miska, njegovo kamenje je poput zvijezda na nebu, onaj ko se s njega napije nikada više ožednjeti neće.’’ (Buharija i Muslim)

 

A Semure ibn Džundub prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘’Svaki Allahov poslanik imat će svoj Havd i oni će se ponositi brojem svojih sljedbenika na Havdu, a ja se nadam da će na mom Havdu bti najviše ljudi.’’ (Tirmizi)

 

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close