Djelovanje u granicama mogućeg

”Ko od vas vidi neku ružnu pojavu, neka je otkloni svojom rukom, a ako ne može tako onda svojim jezikom, ako ne može onda srcem, a to je najslabiji vid vjerovanja.”

Porijeklo hadisa

Ovaj hadis prenose Muslim, Ahmed, autori četiri Sunena, a prenosilac je Tarik b.Šihab, radijallahu anhu.

Biografija prenosioca

Tarik b.Šihab, b. Abduššems, b. Halil, b. Seleme, Ebu Abdullah el-Kufi. Njegovi biografi kažu da se on sreo sa Allahovim Poslanikom i da je hadise prenosio od njega. Međutim, drugi tvrde da je on prenosio uglavnom ”mursel” predaje koje je vezivao za bliske ashabe Allahovoh Poslanika, kao što su četvorica pravednih halifa. Jedan od takvih hadisa je onaj gdje on pita: ”Koji je džihad najbolji?”

Većina se slaže da je Tarik b. Šihab umro osamdesetih godina po Hidžri, ali se razilaze u kojoj se godini to dogodilo. (Tehzibu et-tehzib 5:3)

Povod nastanka

Imam Muslim navodi podatak o svome Sahihu da je halifa Mervan prvi počeo držati bajramsku hutbu prije namaza. Do tada je bila praksa da se prvo klanja namaz, pa onda se drži hutba. Neko je ustao i glasno rekao: ”Prvo namaz pa hutba”. To je glasno rekao tako da su ga svi čuli. Mervan ga nije poslušao, a Ebu Seid je rekao: ”Što se ovoga čovjeka tiče, on je obavio ono što je do njega”, a zatim citirao prednji hadis.

Komentar

Osnova ovome hadisu može se naći u sljedećem ajetu: Ko pomogne nekoga da dobro učini bit će i njemu u djela u tom dobru, a ko pomogne nekoga da učini zlo bit će i njemu udjela u tom zlu. Bog podvrgava sve Svojoj moći. (En-Nisa’, 85)

Da bi neko djelovao na putu dobra a protiv zla ne može sam mnogo učiniti, on mora biti spojen s jakom snagom koja će stajati iza njega, kako bi postigao dobar rezultat. Ljudskoj duši je potrebna povezanost s Bogom, koja će mu davati snage i pouzdanja. Muhammedova hrabrost, ali i mudrost bile su doista čudesne, ali ne zbog toga što je on sam po sebi bio takav, već zbog njegovog besprijekornog oslonca na svoga Gospodara, pa je tako plijenio druge i postizao izuzetne rezultate. Ovdje je, također, važno spomenuti da je neophodno znati ocijeniti koja metoda od spomenutih u hadisu može biti aktivirana. Ponekad dobra želja nije dovoljna za uspjeh. Važno je napraviti pravu procjenu stanja i načine djelovanja. Čovjek koji je upozorio Mervana u džamiji, očito nije imao drugog načina da djeluje. Nije imao snagu da Mervana spriječi, jer Mervan je imao moć, silu, vojsku. Ali, on je djelovao onako kako je mogao, a to je verbalno upozorenje, i to je sve što je bilo u njegovoj mogućnosti. Zato mu je Ebu Seid i doviknuo: ”Ti si uradio što si mogao”, drugim riječima, dosta od tebe. Koliko ljudi danas iz najboljih namjera svojim pogrešnim metodama umjesto da naprave bolje oni proizvedu takvo stanje da bude gore od onoga kako je bilo. Zašto? Najviše zbog toga što pokušavaju da svojom nedovoljnom silom nametnu svoje mišljenje.

Da bi neko mijenjao postojeće stanje mora obavezno imati  sljedeće šartove:

  1. Kapacitet koji će mu omogućiti da postojeće stanje mijenja na korjenit način i
  2. Znanje, pomoću kojeg će znati kako djelovati, jer očito je da samo dobra volja ne rješava problem.

 

Izvor: akos.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close