Dolazak mladih u džamiju mnogo ovisi o odgoju

Po kome je džamija u kojoj ste imam dobila ime?
Džamija u Kulen-Vakufu, MIZ Bihać, sagrađena za vrijeme sultana Ahmeda I (1903-1917) po kojem je dobila i ime. Svakako je vrijedno spomenuti da je Kulen-Vakuf rodno mjesto prvog reisu-l-uleme za Bosnu i Hercegovinu, Mustafe Hilmi-ef. Hadžiomerovića. Džamija je rušena i obnavljana 3 puta, jednom je izgorjela u požaru koji je zahvatio cijelu čaršiju Kulen-Vakuf 1903., a ostala dva puta su bila u ratovima 1941. i 1992 od strane četnika. Kulen-Vakuf je u proteklom ratu dao 70 šehida. Iako se stotinu godina pokušavalo da se Allahovo svjetlo ovog kraja utrne, vjerni muslimani ovog kraja to nisu dopustili i svaki put su sagradili dzamiju iz temelja i čuvali i baštinili našu uzvišenu vjeru Islam.

Primjetan je veći broj u ramazanskim danima mladih ljudi u džamiji. Međutim, može se primjetiti da je od toga najmanji broj srednjoškolaca.
Vaša konstatacija je u potpunosti tačna i to me je posebno iznenadilo ovog  ramazana, da baš veliki broj studenata hvala Allahu dž.š je uz ramazan prisutno na teravijama i noćnim namazima; isto tako djeca od svega od 3 pa 14 godina su više vezana za džamiju, to se da primijetiti i u mom džematu. Nažalost, kao što ste već kazali srednjoškolaca je mnogo manje. Razlog zašto je srednjoškolaca tako malo, možemo tražiti prije svega u toj osjetljivoj dobi gdje omladina aktivnija i žele da  se zanimaju različitim stvarima. To je faza gdje se oni dokazuju pred vršnjacima dok studenti su već prošli tu fazu pa su im životni ciljevi rasvijetljeni i idu prema njima tj. na spoznaju života u svakom pa i vjerskom pogledu.
Kako zadržati mlade pri džematima i nakon ramazana?
Metoda je zaista mnogo, međutim ambiciozan imam prije svega će posmatrati omladinu i tražiti u njima razloge  zašto su oni prisutni u džamijama u toku ramazana, pa kad bi uvidio razloge, onda bi težio ka tome da se te radnje zadrže i nakon ramazana. Iako i sam rad imama u džematu i održavanje kvalitetnih predavanja, hutbi može također da zadrži u džematima i nakon ramazan, s druge strane najveći uzrok dolaska ili nedolaska omladine u džamije i mimo ramazana leži u njihovom odgoju od samih korijena kao i same svijesti.

Viđeno: 26

519

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close