Fetva-i emin o vakcinaciji protiv korona virusa

Nedavno je na adresu Fetva-i emina i muftije dr. Enesa ef. Ljevakovića stigao upit u kojem se traži njegovo mišljenje i savjet po pitanju aktuelne vakcinacije protiv korona virusa.

U nastavku u cijelosti prenosimo pristigli upit, kao i odgovor Fetva-i emina.

Pitanje:

Javljam se da pitam vezano za aktuelnu vakcinu protiv korona virusa. Zanima me Vaše razmišljanje o tome i da li se planira izdati neki savjet i uputa džematima po ovom pitanju? Ima džematlija koji s vremena na vrijeme pitaju i interesuju se za stav Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini o tome.

Odgovor:

Islamska zajednica po ovom pitanju do sada nije zauzimala službeni stav putem nadležnih tijela/organa. Budući da je ovo prije svega medicinsko/zdravstveno pitanje, mi se u tome općenito oslanjamo na medicinsku i farmaceutsku struku i nauku.

Kao i u slučaju drugih bolesti, idemo s povjerenjem ljekaru na pregled i koristimo lijekove koje propiše, tako se trebamo ponašati i kad je riječ o vakcinisanju.

Svakako da pacijenti imaju pravo znati kakve lijekove koriste i kojeg sastava, uključujući i sadržaj vakcina koje im se nude. Mada su se pojavile određene špekulacije u vezi pojedinih komponenti svinjskog porijekla (želatin), nema zvanične potvrde takvih tvrdnji.

Ukoliko bi se potvrdilo da u nekim vrstama vakcine ima takvih sastojaka, a u drugim nema, a u prilici smo birati između te dvije vrste (kod različitih proizvođača), svakako da je bolje odabrati ovu drugu vrstu. Ako nemamo mogućnost izbora, onda postupamo prema principu nužde, u skladu sa sličnom situacijom o kojoj se govori u ajetima kojima se zabranjuju određene vrste hrane, gdje se navodi: “osim ako budete primorani na to (u nuždi)” (Sure El-Bekare, 173, El-Maide, 3, El-En’am, 145, En-Nahl, 115).

Budući da se radi o ozbiljnoj prijetnji zdravlju/životima ljudi i normalnom odvijanju važnih društvenih aktivnosti, slučaj pandemije i vakcinisanja kojim se prevenira zaraza, može se podvesti pod načelo nužde. Ukoliko vakcinacija bude zakonski obavezna, nužda je očigledna, a ako bude dobrovoljna, onda će svako procijeniti šta je za njega bolje. Savjetujemo da to bude uz konsultaciju s ljekarom.

Islamskazajednica.ba