Fetve: Namaz je pokvaren ako se ustane na peti rekat
Ako imam ustane na peti rekat, ne izvršivši posljednje sjedenje, hoće li ga džemat pratiti? Ako bude pratio da li će sehvi-sedžda ispraviti taj propust?
Džemat neće pratiti imama ukoliko ustane na peti rekat bez obavljanja posljednjeg sjedenja (k'adei-ehire), već će mu sugerisati riječima "Subhanallah",da je pogriješio te da se treba vratiti na sjedenje. Ako ga budu slijedili, ne vrativši se u međuvremenu na sjedenje, već obave sedždu na tom petom rekatu, namaz će im biti pokvaren i trebaju ga obnoviti zato što je propušteno obavljanje farza (posljednje sjedenje) prema predviđenom redoslijedu i ne može se popraviti sehvi-sedždom, jer je dodan novi rekat u punom obimu, sa svim svojim konstitutivnim elementima, zaključno sa sedždom. Međutim, ako bi ustali na peti rekat nakon sjedenja misleći da se radi o prvom sjedenju, tada će uz peti klanjati i šesti rekat, tako da će zadnja dva rekata biti nafila, i na kraju će učiniti sehvi-sedždu. Namaz je ispravan zato što je zadnje sjedenje došlo po uobičajenom redoslijedu, tj. nakon četvrtog rekata.
Preporod