Iz pejgamberove, s.a.v.s., riznice: Kako do dvorca u džennetu

Ebu Umame, r.a., pripovijeda da je Pejgamber, s.a.v.s., rekao:

Ja garantujem kuću u podnožju Dženneta onom ko ostavi raspravu pa makar bio u pravu, garantujem kuću u sredini Dženneta onom ko ostavi laž pa makar bilo u šali i garantujem kuću u najvišem dijelu Dženneta onom ko uljepša svoje ponašanje.“ (Ebu Davud, 4776 i Tirmizi, 2061, hasen )

U ovom hadisu Pejgamber, s.a.v.s., podstiče svoje sljedbenike na tri vrlo važne osobine: izbjegavanje rasprave, iskrenost i lijepo ponašanje. Za one koji se okite osim svojstvima se obećava velika nagrada, a to je Džennet. Iz hadisa se zaključuje da u Džennetu postoje deredže/stepeni. Allah će nagraditi vjernike koji se okite svojstvima pomenutim u hadisu s kućom, tj. dvorcem u Džennetu.

Prvo: Ostaviti raspravu pa makar čovjek bio u pravu, jer rasprava često rezultira nesuglasicama, svađom i prekidom kontakta među ljudima. S obzirom na našu današnju situaciju, gdje je šejtan uspio zavaditi i one najbliskije, onda moramo povesti računa o tome, kako da razgovaramo sa ljudima. To treba da bude na najljepši način, a ne da vrijeme provodimo u beskorisnom raspravljanju, koje vrlo često ne donosi nikakve pozitivne rezultate, nego se produbljuje jaz mržnje i nepodnošljivosti među ljudima. Pejgamber, s.a.v.s., u jednom drugom hadisu upozorava svoj ummet na štetnost i loše posljedice rasprave, pa kaže:

„Nema ni jednog naroda koji je zalutao, nakon što im je bio ukazan pravi put a da im prije toga nije dato da se prepiru i međusobno raspravljaju“. (Tirmizi i Ibn Madže)                        

Rasprava je posebno pokuđena i nepoželjna kada se raspravlja po pitanju temeljnih vjerskih stvari, poput nepotrebnih rasprava o Kur’anu i Sunnetu i tome slično. Poslanik, s.a.v.s., kaže:

“Rasprava o Kur’anu je kufr (nevjerovanje)” (Ebu Davud i Ibn Hibban) Ovo znači da bespotrebna rasprava o Kur'anu može dovesti do jednog vida nevjerstva, kada ljudi u svojoj raspravi ne budu uvažavali i poštovali pravila po kojima treba da se razgovara i raspravlja.

Neka znaju oni koji troše vrijeme u prepirci da je cilj rasprave dolazak do istine a nije da se preferira samo svoje mišljenje nad mišljenjima ostalih ljudi. Vrlo je interesantno da se u hadisu kaže: „Ko ostavi raspravu, pa makar bio u pravu,“ tako je da to razlog više da se susteže od rasprave, koja neće polučiti korisne rezultate. Za onoga ko ovo uspije, Pejgamber, s.a.v.s., obećava kuću/dvorac u podnožju Dženneta.

Drugo: Iskrenost je vrlina kojoj vjernik treba da teži, jer ona vodi dobročinstvu, a dobročinstvo vodi Džennetu. Što se tiče laži ona je dozvoljena samo u tri slučaja, kao što je to preneseno od Allahova Poslanika, s.a.v.s., da je rekao:

„Nije dozvoljena laž osim u tri situacije: kada slaže čovjek svojoj ženi da bi joj udovoljio, laž u ratu i laž kojom se ima za cilj mirenje zavađenih osoba.“ (Tirmizi i Ahmed)                            

U drugom hadisu Pejgamber, s.a.v.s., kaže: “Neće čovjek vjerovati potpunim imanom sve dok ne ostavi laž (čak i) u šali i dok ne ostavi prepirku pa makar bio u pravu.” (Ahmed)  

Šala je dozvoljena jer se i Allahov Poslanik, s.a.v.s., ponekada šalio sa svojim ashabima, ali se on u toj svojoj šali uvijek držao istine i nije lagao.

Onaj ko posjeduje ovu vrlinu Pejgamber, s.a.v.s., mu garantuje kuću u sredini Dženneta.

Treće: Za onoga ko ima lijepo ponašanje pripremljena je najljepša nagrada a to je najviši dio u Džennetu, to jest Firdevs.

Zadovoljite ljude osmijesima i ljepim ponašanjem

U drugom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Zaista su mi najdraži od vas i najbliži će meni biti na Sudnjem danu oni koji su najljepšeg ponašanja.“ (Tirmizi, hasen)

„Allahov Poslanik, s.a.v.s., je upitan o onome što će ljude najviše uvoditi u Dženet pa je odgovorio: -Bogobojaznost i lijepo ponašanje, a na pitanje: šta je to što će ljude najviše odvesti u vatru rekao je: -Jezik i spolni organ.” (Tirmizi i Ibn Hibban, sahih) Ovaj hadis potvrđuje ono što je već prethodilo od komentara, a to su rasprava i laž, koji su rezultat govora, odnosno jezika.

Naš uzor, Muhammed, s.a.v.s., je bio odlikovan ovom vrlinom i tu njegovu osobinu Allah, dž.š., posebno ističe, pa kaže: “Doista si ti najljepše ćudi.” (Sura El- Kalem, 4)

Pejgamber, s.a.v.s., je molio Allaha, dž.š., da ga ukrasi sa ovom osobinom, pa u dovi kaže: „Allahu moj, kako si mene učinio lijepim, učini i moje ponašanje lijepim!“ (Ahmed) Njegovo ponašanje i sav njegov život bili su u skladu sa Kur'anom. Aiša, r.a., je kazala: „Njegovo ponašanje je bio Kur'an.“

Sa ovom osobinom ne treba škrtariti, nego treba u ophođenju sa ljudima biti ljubazan i pristojan. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Vaš imetak neće biti dovoljan da sve ljude zadovoljite, ali ćete ih zadovoljiti s vašim nasmijanim licima i lijepim ponašanjem.” (Ebu Je'ala i El-Bezzar, hasen)

Završavamo dovom Poslanika, s.a.v.s.: „Allahu moj, uputi me na najljepše ponašanje, neće me na to uputiti niko drugi osim Tebe” (Muslim)

www.preporod.com

 

Viđeno: 0

24

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close