Izlaz iz svake nevolje i spas od svakog zla…

U jednom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Onaj ko mnogo traži oprosta od Allaha naći će izlaz iz svake nevolje i spas od svakog zla.”

Treba učiti najbolji istigfar, a njega je naveo Buhari u svojoj zbirci:

“Moj Allahu, Ti si moj Gospodar, nema drugog boga osim Tebe. Stvorio si me, i ja sam Tvoj rob, i ja se, koliko god mogu, držim Tvog ugovora i obećanja. Kod Tebe tražim utočište od zla onoga što sam uradio. Priznajem Tvoje blagodati prema meni i priznajem svoje grijehe. Pa, smiluj mi se. Samo Ti možeš grijehe oprostit

Gospodar tvoj grijehe prašta i pokajanja prima

Brate moj i cijenjena sestro neka se tvoje grudi ispune mirom, nek prestanu tvoje brige i problemi. Neka te Uzvišeni blagodari srećom. Raduj se milosti Njegovoj i poslušaj sljedeće riječi iz Kur’ana:

“Reci: ‘O robovi Moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv.’” (Ez‐Zumer, 53)

Pogledaj kako im se Allah obraća riječima: “O robovi moji” kako bi im srca raznježio i duše razveselio. Posebno su istaknuti oni koji su “mjeru prevršili”, “ellezine esrefu”, jer su oni učinili jako mnogo loših djela i prijestupa. Ako se na ovaj način Uzvišeni obraća onima koji su prekomjerno griješili, šta je onda s drugima? Njima Svemilosni zabranjuje očaj i gubljenje nade u oprost, te ih obavještava kako će On oprostiti sve grijehe onome ko se pokaje, i velike i male, ozbiljne i bezazlene. Potom se Allah opisao određenim atributima koji upućuju na savršenstvo njegovih osobina, a to su da On “mnogo prašta i on je milostiv”.

Trebamo biti sretni i radosni zbog Njegovih riječi:

“I nastojte da zaslužite oprost Gospodara svoga i Džennet prostran kao nebesa i Zemlja, pripremljen za one koji se Allaha boje, za one koji, i kad su u obilju i kad su u oskudici, udjeljuju, koji srdžbu savlađuju i ljudima praštaju ‐ a Allah voli one koji dobra djela čine: i za one koji se, kada grijeh počine ili kad se prema sebi ogriješe, Allaha sjete i oprost za grijehe svoje zamole ako će oprostiti grijehe ako ne Allah? i koji svjesno u grijehu ne ustraju. Njih čeka nagrada oprost od Gospodara njihova i džennetske bašče, kroz koje će rijeke teći, u kojima će vječno ostati, a divne li nagrade za one koji budu tako postupili!” (Alu Imran, 133‐137)

Trebaju biti sretni i zbog riječi:

“Onaj ko kakvo zlo učini ili se prema sebi ogriješi pa poslije zamoli Allaha da mu oprosti naći će da Allah prašta i da je milostiv.” (En‐Nisa, 110)

“Ako se budete klonili velikih grijeha, onih koji su vam zabranjeni, Mi ćemo preći preko manjih ispada vaših i uvest ćemo vas u divno mjesto.” (En‐Nisa, 31)

A Mi smo poslali svakog poslanika zato da bi mu se, prema Allahovom naređenju, pokoravali. A da oni koji su se sami prema sebi ogriješili dođu tebi i zamole Allaha da im oprosti, i da i Poslanik zamoli za njih, vidjeli bi da Allah zaista prima pokajanje i da je milostiv.” (En‐Nisa, 64)

“Ja ću sigurno oprostiti onome koji se pokaje i uzvjeruje i dobra djela čini, i koji zatim na Pravom putu istraje.” (Ta‐Ha, 82)

Kada je Musa, a.s., ubio čovjeka, uzviknuo je:

‘”Gospodaru moj’, reče onda, ‘ja sam sam sebi zlo nanio, oprosti mi!’ I On mu oprosti, On, uistinu, prašta i On je milostiv.”(El‐Kasas, 16)

Svemilosni nam govori o Davudu, a.s., koji je zgriješio, pa se pokajao i zatražio oprost. “I Mi smo mu to oprostili, i on Je, doista, blizak Nama i divno prebivalište ga čeka.” (Sa’d, 25)

Neka je slava našem Gospodaru, kako li je samo On milostiv i plemenit!! Njegova milost i praštanje nadmašuje sve granice jer je ponudio oprost i milost onima koji su priznali trojstvo. O njima Uzvišeni kaže:

“Nevjernici su oni koji govore: Allah je jedan od trojice!’ A samo je jedan Bog! Iako se ne okane onoga što govore, nesnosna će patnja, zaista, stići svakog od njih koji nevjernik ostane. Zašto se oni ne pokoju Allahu i ne zamole oprost od Njega, ta Allah prašta i samilostan je.” (El‐Ma’ida, 73, 74)

U vjerodostojnom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže:

“Allah Uzvišeni kaže: ‘O sine Ademov, kad god Me pozoveš i ponadaš Mi se, Ja ću ti sve oprostiti i na to se neću osvrtati. O sine Ademov, da tvoji grijesi budu toliki da dosegnu oblake na nebesima, a da Mi poslije toga dođeš tražeći oprosta, oprostio bih ti, i na to se ne bih osvrtao. O sine Ademov, da Mi dođeš s grijesima koji bi Zemlju ispunili, ali da Mi druga ne pripišeš, Ja bih te dočekao sa Zemljom punom oprosta.”

Ebu Musa prenosi od Vjerovjesnika, s.a.v.s., daje rekao:

“Zaista će Uzvišeni Allah pružati Svoju ruku noću da bi se pokajao onaj koji je zgriješio po danu, a pruža Svoju ruku po danu da bi se pokajao onaj koji je zgriješio noću, sve dok sunce ne izađe sa zapada.”

U hadisi‐kudsiju kaže se:

“O robovi Moji, vi griješite noću i danju, a Ja grijehe praštam i na njih se ne obazirem. Zato Me za oprost molite, Ja ću vam ga podariti.”

U sahih‐hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže:

“Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, da ne griješite, Allah bi vas uništio i stvorio novi narod koji bi griješio i tražio oprosta od Allaha Uzvišenoga, pa bi im se On smilovao. Zato molite Allaha za oprost, dobit ćete ga.”

Nadalje, Poslanik, s.a.v.s., veli:

“Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, da ne griješite, pobojao bih se za vas nečega što je teže i gore od griješenja. To je samoljublje i egoizam.” U drugom hadisu kazano je: “Svi ste vi grešnici, a najbolji grešnici jesu oni koji se kaju.”

Enes ibn Malik el‐Ensari, omiljeni sluga Poslanikov, pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Allah se više obraduje tevbi Svoga roba koji se pokaje, nego što bi to učinio neko od vas kada bi putovao na devi kroz pustinju i izgubio je, a na njoj mu sva hrana i voda, pa je dugo tražio, i izgubi svaku nadu da će je pronaći, a onda zaspi i kada se probudi ugleda svoju devu u njegovoj neposrednoj blizini kako mirno stoji, te odmah skoči i uhvati povodac i od silne radosti uzvikne: ‘Bože moj, Ti si moj rob, a ja sam Tvoj gospodar’, pogrešno se izrazivši od silne radosti.”

I na kraju navodimo još jedan vjerodostojni hadis u kojem nam Poslanik, s.a.v.s., kaže:

“Doista neki rob počini grijeh pa kaže: Bože, oprosti mi moj grijeh jer samo Ti grijehe praštaš’; nakon toga on opet počini grijeh i kaže: ‘Bože, oprosti mi moj grijeh jer samo Ti grijehe praštaš’; nakon toga on opet počini grijeh i kaže: ‘Bože, oprosti mi moj grijeh jer samo Ti grijehe praštaš. Onda Allah Svemilosni rekne: ‘Moj rob zna da ima Gospodara, Koji kažnjava zbog grijeha, i Koji grijehe prašta, pa neka čini što želi.”

Autor: Aid el‐Karni

(islambosna)

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close