KLINIČKA SMRT-Stav islama o doživljajima onih koji ”lebde” između života i smrti?
Pitanje: Es-selamu alejkum! Čitao sam mnoge knjige koje govore o istinitim doživljajima ljudi koji su bili na samrti, kao npr. pokušaj ubistva, osoba počne da se gubi i propada, odjednom osjeti da joj je duša izašla iz tijela i da lebdi iznad mjesta nesreće i vidi svoje tijelo kako leži na zemlji, onda vidi svjetlost i ukaže joj se raj u kome ga čeka neko od bližnjih umrlih, npr. majka, sestra koja govori da još nije vrijeme za nju da ode te da mora da se vrati, onda se vrati u tijelo i osjeti bol itd. Kakav je islamski stav o ovome jer nisu u pitanju muslimani nego ljudi drugih vjera, po islamu – nevjernici, da li ih to Allah ostavlja još više u zabludi ili duša uopće ne izađe nego je to neka vrsta kome, pa oni to proživljavaju svojom podsviješću tj. željama da odu u raj jer nema smisla da toliki broj ljudi laže? Unaprijed hvala!
Također, ne zaboravimo da postoji daleko veći broj slučajeva kliničke smrti, a da oni koji su ih doživjeli ne sjećaju se ama baš ničega, kao što je i slučaj sa snom. Isto tako, postoji izvjestan broj slučajeva koji prenose ružne utiske i prizore iz ovakvih stanja. Stoga, ovo nam je još jedan od dokaza da je klinička smrt gotovo isto što i san.
Ne treba da vas zbunjuje to što nevjernici dožive lijepa stanja, jer i oni mogu usniti lijepe i istinite snove, sjetite se Jusufa, a.s., i njegova dva druga iz tamnice. Događaji i lijepi prizori koje vide nevjernici u toku kliničke smrti su samo iskušenje i argument protiv njih, jer su dužni poslije toga da uistinu razmisle, da ulože maksimalan trud i prihvate istinsku vjeru islam, koja jedino daje adekvatan odgovor na ovakve i slične pojave. Allah najbolje zna.
Odgovorio: Emir Demir, prof.