Ko pokušava ugoditi ljudima izgubit će i ovaj i onaj svijet

Autor : Šejh imam El-Šatibi, umro 790. h.g.

Imam Ibn Betta je lijep primjer i uzor, poznati učenjak, muhaddis, Ebu Abdullah Ubejdullah b. Muhammed b. Muhammed b. Hamdan el-‘Akberi el-Hanbeli, i autor je poznatog djela “El-Ibaneh el-Kubra”, sastavljenog u tri toma. Rođen je 304. h.g., i bio je od onih čija se dova vrlo često primala (mustedžabul-da'ave). Umro je u mjesecu muharremu 387. h.g. (Sijeru E'alamin-Nubela’, 16/529.) Imam El-Šatibi kaže sljedeće: “Proživljavao sam sličnu situaciju i stanje koje je proživljavao i poznati imam, hafiz Abdur-Rahman ibn Betta sa ljudima svoga vakta. Govoreći o sebi, kaže sljedeće: “Čudio sam se mom halu, svejedno bio na putu ili kod kuće, sa bližnjim ljudima, ili daljnjim, sa poznanicima ili nepoznanicima. Kada bih se našao u Mekki, ili Horosanu, ili ostalim mjestima, većina onih s kojima sam se susretao, bilo da su u pitanju moji istomišljenici ili neistomišljenici – svi su me pozivali slijeđenju onoga što govore i zastupaju, i tome da srčano prihvatim njihovu priču, i njihovoj istinitosti da posvjedočim.

Ako potvrdim nečiju priču, i posvjedočim istinitost njegova govora – što većina ljudi ovog vremena radi – u tom slučaju bivam povoljnom i odgovarajućom osobom, prijatnom, dobrodošlom – jednom riječju istomišljenik (muvafik)!

Ako slučajno zastanem na jednom slovu njegovog govora, ili se kritički osvrnem na neki njegov postupak – u tom slučaju postajem nepovoljnom i neodgovarajućom osobom, neprijatnom, lošom i nezgodnom – jednom riječju neistomišljenik (muhalif)!

Ako kažem da Kur'an ili Sunnet govore suprotno o onome što on govori ili radi – nazvat će me haridžijom!?

Ako mu navedem neki hadis iz oblasti tevhida – nazvat će me mušebbihom!? Ako bude u pitanju govor o snu – nazvat će me salimijjom!?

Ako bude u pitanju iman – nazvat će me murdžijom!?

Ako bude u pitanju govor o djelima – nazvat će me kaderijom!?

Ako bude u pitanju govor o ma'arifi (srčanoj spoznaji nečega) – nazvat će me kerramijom!?

Ako bude u pitanju govor o vrijednosti Ebu Bekra i Omera – nazvat će me nasibijjom!?

Ako bude u pitanju govor o vrijednosti ehlul-bejta – nazvat će me rafidijom!?

Ako prećutim tefsir nekog ajeta ili hadisa, i ne kažem ništa više od onoga kako sami ajet ili hadis glase – nazvat će me zahirijom!?

Ako ih prokomentarišem nečim drugim – nazvat će me batinijom!? Ako odgovorim te'evilom – nazvat će me eš'arijom!?

Ako ih poreknem – nazvat će me mu'utezilom!? Ako bude u pitanju govor o nekim sunnetima, poput kira'eta – nazvat će me šafijom!? Ako bude u pitanju govor o Kunut-dovi – nazvat će me hanefijom!? Ako bude u pitanju govor o Kur'anu – nazvat će me hanbelijom!? Ako preferiram mišljenje nekog od imama – optužit će me na to da se loše ophodim sa ostalim imamima, i da im stepen obaram?!

Da zlo bude još gore, ovakva i slična imena mi daju onda kada iščitaju određene hadise Poslanika, s.a.v.s., preda mnom, i koliko god se složio u mišljenju sa jednim, neprijateljstvo prema meni ispolji drugi, a ako budem kroz prste progledao njihovom džematu, rasrdit ću i naljutiti Allaha, dž.š., i tada me od Njega niko neće moći zaštiti! Ja ću se čvrsto držati Kur'ana i Sunneta, a oprosta ću od Allaha, pored Kojeg drugog boga nema, tražiti, a On prašta i milostiv je!

Izvadak iz djela: Kitabul-I'itisam, 1/20.-22. / Prijevod s arapskog: Sead Jasavić

 

saff.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close