Koliko kompjuter zaista utiče na vaše oči?!

Zamućen vid, tup bol u glavi, osjećaj umora i nedostatak kiseonika u mozgu samo su neki od simptoma vešesatnog gledanja u različite ekrane.

 

Ako provedete više od tri sata svakog dana ispred monitora izloženi ste stanju koje doktori nazivaju “sindromom kompjuterskog vida”. Ovaj sindrom izaziva umor, ponekad glavobolje i poremećaje vida kao što su dvostruka slika i povremeno zamućenje vida.

Dugotrajno gledanje u monitor kompjuter toliko napregne sočivo oka da ono počne jače da lomi zrake svjetla i pretvara osobu u kratkovidu, sa minus dioptrijom. Istovremeno, površina oka se isušuje.

Oni koji su već kratkovidi osjetiće potrebu da se dodatno napregnu da bi vidjeli, a oni stariji od 40 godina, koji na monitor gledaju kroz naočale sa dioptrijom u plusu takođe lošije vide monitor sa uobičajene udaljenosti i imaju osjećaj da im je dioptrija odjednom “prejake”. Sreća da nije trajano već prestaje čim se oči opuste.

Sve je u prevenciji, poručuju oftalmolozi. Postoje mali savjeti koji će vam pomoći da sačuvate oči, popravite vid i trajno umanjite dioptriju.

Počnite sa ispiranjem očiju hladnom vodom, pet puta u više navrata dnevno. Pri čemu oči treba držati otvorene.

Ovo će donijeti osveženje, smanjiti spazam očnih mišića, poboljšati protok krvi, pospješiti regeneraciju oka i očnog živca.

Korisne su i vježbe za oči, posebno kod kratkovidosti. Jedna od efikasnijih je zadržavanje pogleda na tački udaljenoj 30 centimetara, a potom pogled prema predmetu koji je na 100-200 metara od vas. Tu vježbu ponavljajte više puta, a vremenom pokušajte da je radite što brže. U većini slučajeva ova vježba može da zaustavi pogoršanje vida, pa čak i da dovede do poboljšanja, navodi Blic.

Redovna upotreba sokova od voća i povrća i zelenog čaja, veoma je značajna i kod problema sa vidom. Takođe, značajno je i korišćenje algi, pivskog kvasca, C i E vitamina, lanenog ulja i sjemenki lana.

Ukoliko već imate dioptriju, morate redovno da koristite naočale ili sočiva.

Da bi se smanjilo opterećenje očiju, primijenite i preporuke stručnjaka:

– Televizor ili kompjuter držite pod određenim uglom, čime se znatno umanjuje štetan uticaj zračenja i opterećenje očiju.

– Izbjegavajte gledanje televizora i rad na kompjuteru u zamračenoj prostoriji, jer dodatno osvjetljenje može da smanji opterećenje očiju i do šest puta.

– Redovna fizička aktivnost, posebno u prirodi, takođe je veoma značajna. U prirodi, kada pogled luta po udaljenim predelima, oči se odmaraju, mišići opuštaju, a protok krvi se poboljšava.

– Nosite posebne naočale za rad za kompjuterom ukoliko ste dalekovidi ili kratkovidi.

(24sata.info)

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close