Krivo rebro

Jedan starac u komšiluku uvijek svoju suprugu doziva imenom ‘Krivo rebro’. Kada ga je neko jednom prilikom ukorio zbog toga, on se pozvao na hadis u kojem stoji da je žena stvorena od krivog rebra. Na to mu je ovaj čovjek odgovorio: „A bi li ti volio da ona tebe zove imenom ‘prašina’?“

Uzvišeni Allah je stvorio Adema i on je osjetio usamljenost. Govorio je, ali je želio nekoga ko će ga čuti i odgovoriti na njegove riječi, pa je Uzvišeni Allah stvorio Havu kako bi se uz nju smirio, ali i ona uz njega.

Adem i Hava su bili supružnici prije nego su bili roditelji, supružništvo dolazi prije roditeljstva. Način stvaranja Have kao da šalje Ademu poruku: „Uzvišeni me stvorio od tebe dok si spavao, zar ne želiš da budem uz tebe u trenucima dok si budan?“ dok poruka koju Adem šalje Havi glasi:„Bit ću blag i nježan prema tebi kao što je čovjek blag i nježan prema dijelu svoga tijela.“

Kako je stvorena Hava? U ranijim vremenima i na osnovu israilijata tvrdi se da je Hava stvorena od lijevog Ademovog, a.s., rebra. Ova konstatacija nije zasnovana na Kur’anu, niti na vjerodostojnom sunetu. U Kur’anu stoji:„On vas je od jednog čovjeka stvorio, a od njega je i suprugu njegovu stvorio.“

Imam Buhari bilježi hadis: „Žena je stvorena od rebra.“ Ovo može značiti da je stvorena od Ademovog, a.s., rebra, ali isto tako može imati i preneseno značenje, te ukazivati na prirodu, osobine i emotivnost žene. Takav primjer nalazimo i u drugom kur’anskom ajetu, gdje Uzvišeni Allah kaže: „Čovjek je stvoren od žurbe.“ I zbog toga se kaže: „Ako ga pokušaš ispraviti slomit ćeš ga, a njeno lomljenje je razvod braka.“

Također, navodi se u nekim mišljenjima da je ona stvorena kao i Adem, od zemlje.

Nakon dugog kolebanja ipak sam prihvatio mišljenje koje je zasnovano na primarnom značenju teksta da je Hava stvorena od Ademovog rebra. U tome nema nikakve mahane niti nedostatka. Ona je stvorena od živoga, od onoga što je bolje i naprednije od prašine. Stvorena je od kosti koja se nalazi uz čovjekovu stranu i time je definisana njena priroda, ona stoji pored čovjeka. To je mudrost i savršenstvo Allahovog stvaranja.

Ibn Abbas kaže da je Hava stvorena od Ademovog najkraćeg rebra na lijevoj strani dok je spavao. Takvog mišljenja je i Mudžahid i mnogi drugi učenjaci.

Adem, a.s., je spavao dok je Hava stvarana. I to liči na operaciju kloniranja. Allah najbolje zna, ali možda je Hava stvorena od koštane srži Adema, jer svako rebro ima koštanu srž. I u ovome leži nadnaravnost, Uzvišeni Allah je iz čovjeka izveo ženu kako bi čovjeku pojačao njegovu muževnost, a ženi iskristalisao njenu ženstvenost. Kao da je Ademov san predstavljao potpunu anesteziju, a Allah poznaje mudrost svega.

Uzajamna blagost, razumijevanje i ljubav ukazuju na to da sretan brak znači međusobno upotpunjavanje supružnika. Kao što brak znači upotpunjavanje vjere, isto tako znači i upotpunjavanje ličnosti.

Pravi brak koji su zacrtali i uspostavili Adem i Hava je brak koji nema alternative ni u šerijatu ni u prirodi insana, to je brak koji zahtijeva od obje strane da rade na uspostavi i očuvanju međusobnih odnosa.

Adem, a.s., je stvoren od zemlje, od zemlje je izvedeno i njegovo ime a i njegova priroda slična je prirodi zemlje.

Hava je stvorena od živoga, život i impulsivnost je suština njene prirode. Njeno ime ukazuje na osjećajnost, emotivnost, na ljubav u čemu pliva ženska duša. Također, njeno ime ukazuje i na ljepotu jer riječ hawtun označava smeđe usne, simbol ljepote u arapskoj književnosti.

Uzvišeni Allah je ženu stvorio od Adema, i odmah nakon toga joj se obratio neovisno od čovjeka: „I vas dvoje jedite sve što želite, ali se ne približavajte ovom drvetu.“

Allahovo obraćanje ženi je znak uvažavanja ali i zaduženja. Uzvišeni Allah je na taj način podcrtao ženinu odgovornost i neovisnost. Ona nije puki sljedbenik svoga oca ili muža. Princip u propisima jeste da se odnose na muškarce i žene podjednako, izuzev u situacijama gdje se uže definira obaveza jednog ili drugog.

Isticanje prednosti jednog nad drugim nema osnove, muškarci i žene su različiti djelovi istoga. Uzvišeni u jednom kontekstu kaže:„Muškarci imaju jedan stepen nad ženama.“ A u drugom kontekstu Allahov Poslanik, s.a.v.s., oporučuje tri puta majku, a jednom oca.

Ista objava, ista kazna, ista nagrada, isti šerijat. Blagost, nježnost i tjelesna krhkost žene u odnosu na muškarca nije nedostatak niti razlog čovjekove prednosti nad njom. Zar nisu siromašni i slabašni oni koji će ući u Džennet prije bogataša i moćnika?

I žena i muškarac imaju područja gdje su više izloženi. Tako naprimjer, ako je čovjek strpljiv u životnim poslovima i fizičkim poteškoćama, to ne znači da je svojom strpljivošću nadmašio strpljivost žene prilikom trudnoće, porođaja i odgoja djece.

Muškarac, iako fizički snažan, ne može dugo izdržati da nosi dijete, nije u stanju posmatrati porođajne bolove, a plač djeteta u snu ga itekako uznemirava.

 Autor: Selman el-Auda

Izvor:: IslamBosna.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close