Kur’anski opis ashaba Allahovog Poslanika, s.a.v.s.

Priredio: Abdullah Nasup

Allah, dželle šanuhu, rekao je:

“Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi su sljedbenici strogi prema nevjernicima, a samilosni među sobom; vidiš ih kako rukū i sedždu čine, želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo – na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tlo. Tako su opisani u Tevratu. A u Indžilu: oni su kao biljka kad izdanak svoj izbaci, pa ga onda učvrsti, i on ojača, i ispravi se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijača – da bi On s vjernicima najedio nevjernike. A onima koji vjeruju i dobra djela čine Allah obećava oprost i nagradu veliku.” (El-Feth, 29)

U ovom ajetu Allah, dželle šanuhu, pohvaljuje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a zatim hvali i sve ashabe, radijallahu anhum, opisujući ih kao one koji su prema nevjernicima žestoki i oštri, a među sobom samilosni, saosjećajni, čine dobra djela, iskreni su i nadaju se Allahovoj milosti.

Kao prvo od tih dobrih djela jeste namaz koji mnogo obavljaju želeći steći Allahove blagodati i dobrote, te su na njihovim licima očiti tragovi namaza: “…na licima su im znaci, tragovi padanja licem na tlo…”.

Prema mišljenju Hasana i Seida b. Džubejra, tragovi spomenuti u ajetu protumačeni su kao bjelina lica na Sudnjem danu, a to je, po jednoj predaji, i stav Ibn Abbasa, radijallahu anhuma. Drugo mišljenje koje se prenosi od Ibn Abbasa, kao i od Mudžahida, jeste da su tragovi na ovome svijetu prijatan izgled osobe. Po drugom, Mudžahidovom mišljenju, taj trag na ovome svijetu jesu skrušenost i skromnost. (Taberi, Tefsir, 26/110–111; Kurtubi, Tefsir, 16/293–294)

Ove predaje mogu se uskladiti, tako se sve mogu prihvatiti, jer je moguće da na ovome svijetu taj znak bude prijatan izgled, koji je rezultat skrušenosti i skromnosti, a na onome svijetu svjetlo na licima klanjača. (Taberi, Tefsir, 26/112)

Ibn Kesir je rekao: “Ashabi su imali iskrene namjere i dobra djela, i svakome ko bi ih vidio, svidio bi se njihov izgled i vladanje. Malik je rekao: ‘Čuo sam da su kršćani, kada bi vidjeli ashabe koji su osvojili Šam, govorili: – Tako nam Boga, prema onome što smo čuli o apostolima, ovi su ljudi bolji od njih.’”

I to je tačno, jer je ovaj ummet s poštovanjem spomenut u prijašnjim knjigama, i ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, najbolja su i najvrednija generacija ljudi koja se ikada pojavila. Allah, dželle šanuhu, ukazuje na to da su ashabi spominjani u prijašnjim knjigama i da se o njima pričalo, pa kaže: “…tako su opisani u Tevratu…”, zatim: “…a u Indžilu: oni su kao biljka kad izdanak svoj izbaci”, “…pa ga onda učvrsti…”, znači ojača, “…i oni ojačaju…”, znači stasaju i visoko narastu, “…i isprave se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijača”, znači, isto su tako ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, njega ojačali, učvrstili, pomogli. Oni su s njim kao što su izdanci sa svojom stabljikom: “…da Allah s vjernicima najedi nevjernike”.

Prema jednoj predaji, imam Malik je rafidije, koji mrze ashabe, proglasio nevjernicima na temelju ovog ajeta, objasnivši to ovako: “Oni osjećaju revolt prema ashabima, a ovaj ajet izričito ukazuje na to da ashabi izazivaju revolt samo kod nevjernika.” Ovaj njegov stav podržali su i neki drugi učenjaci.

 

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close