Lažna pobožnost

Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prenosi se da je hazreti Omer, radijallahu anhu, vidio čovjeka na pijaci kako nosi hurmu u ruci i viče: ”Našao sam hurmu, ko je njen vlasnik?”

Na to mu je hazreti Omer, radijallahu anhu, rekao: ”Pojedi je, lažni pobožnjače!”

Mnogo je onih koji pokazuju pobožnost u jednostavnim stvarima, tako da ljudi za trenutak pomisle da su to ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ali kada se upoznaju druge njihove osobine i njihovo cjelokupno stanje, otkrit ćemo da je razdaljina između njih i islamskog ahlaka i pobožnosti kao između istoka i zapada.

Pridavanje pažnje sitnicama na uštrb krupnih stvari koje su temelj vjere, vanjskom izgledu na uštrb suštine, ne znači nikakvu pobožnost. Redovno pranje zuba i održavanje njihove čistoće je sunnet, ali je zato ostavljanje ogovaranja muslimana i nejedenje njihovog mesa i održavanja čistoće srca farz.

Drugom prilikom je hazreti Omer vidio čovjeka kako iznureno i umrtvljeno hoda, pa je upitao: ”Šta mu je?” Rekli su mu da je on asketa i pobožnjak, pa ga je Omer udario bičem i rekao mu: ”Ne umrtvljuj našu vjeru, Allah te umrtvio! Islam nije bolesnik.”

Pobožnost i asketizam nije da čovek hoda slab i iznuren kao da je na par koraka od smrti, niti da nosi pohabanu odjeću, već je istinski asketizam i pobožnost ostavljanje harama.

Ko napusti i ostavi ono što je Allah zabranio, on je pravi asketa i pobožnjak makar posjedovao bogatstvo veće od Karunovog, a onaj ko je uronjen u razne vrste harama ne može biti asketa i pobožnjak makar ne imao novca ni za hljeba.

Hasan el-Basri je upitan: ”Može li čovjek biti asketa i pobožnjak i kada posjeduje hiljadu dirhema?” Odgovorio je: ”Da, ako su dirhemi u njegovoj ruci, a ne u njegovom srcu.”

Imam Ahmed je u svom Musnedu zabilježio predaju u kojoj se navodi da je Ebu Derda, radijallahu anhu, rekao: ”Utječem se Allahu od licemjerne skrušenosti.” 

Upitali su: ”Šta je to licemjerna skrušenost?”

Rekao je: ”Da vidiš tijelo skrušeno, a srce nemarno.”

Sufjan es-Sevri je govorio: ”Doći će vrijeme u kojem će se pojaviti ljudi koji će se pretvarati da su skrušeni i ponizni da bi ostavili pozitivan dojam na druge, a zapravo su oni krvoločni vukovi čiji cilj je dunjalučko bogatstvo i zarada, svejedno bila ona halal ili haram.”

Prenosi se da je Aiša, radijallahu anha, vidjela čovjeka koji je hodao praveći se da je slab i iznemogao, pa je upitala: ”Šta je ovo?” 

Rekli su: ”Ovaj čovjek je asketa i pobožnjak.”

Aiša, radijallahu anha, rekla je: ”Omer ibn Hattab je bio asketa i pobožnjak, ali kada je govorio, ljudi su slušali, kada je hodao, hodao je žurno, a kada je udarao i kažnjavao u ime Allaha, boljelo je.”

Allahu se utječemo od lažne pobožnosti, od skrušenog tijela i nemarnog srca, i od toga da ljudi kod nas vide jedno a Allah nešto sasvim drugo. 

Izvor:saff.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close